Baldur sadlen

Astael

Trådstartare
Ska köpa en ny kortare sadel och jag har lite frågor.

- I vilka olika stl och bomvider finns sadlen i ?

- Recension om sadlen , bra / dåligt ?

Sv: Baldur sadlen

jag har en baldur sadel!
ock jag älskar den :love:
den är jätte skön och passar perfekt
på min häst som är ganska
kort o bred..
:love:

Jag har också Baldur. Faktiskt den första som nånsin tillverkades:p . Var med och testade den innan den började tillverkas och har gjort loggan till den. Namnet Baldur har sadeln fått av min ena fd turhäst.(Lite kuriosa bara...)
Jag trivs väldigt bra i baldursadeln och har den på alla hästar jag rider utom en (liten och mkt överbyggd herre utan manke, klen fram med mkt mage. Men vilken sadel ligger på såna???:confused: ) Om du ger mig din mailadress kan jag maila bilder på sadeln till häst. Är inte så haj på att lägga ut bilder här:angel: Min älsklingshingst Loftur lösgör just nu sina bogar med en baldur på ryggen, trots att jag sitter i den. En merit så god som någon :D :D :D

Baldur finns i svart och brunt, med eller utan kilbossa och i breda bomvidder. Sits 17" och 17,5". Funderingar finns på att göra ytterligare en variant för hästar med rak rygg för att den ska ligga ännu bättre på den typen av häst.

Hur sitter man i dom? Har de mkt benstöd och hur ser sätet ut? Skulle vara kul att se bilder på ryttare i sadeln!

Jag skulle också gärna vilja se lite bilder på sadeln.

Jag med!

Jag har kikat på den som allra hastigast men hann inte se och avgöra riktigt vad jag tyckte, mer än att sätet såg lite hårt ut.

Den är inte riktigt intressant för mig förrän den isåfall kommit i en variant för raka ryggar, då både mitt sto samt den nya hästen har raka fina ryggar.

Nu har suttit i en sån sadel och tycker den är stenhård. Red i en som haft sin 1 år och den var fortfarande hård. Så den är inget för mig eftersom jag lätt får ont i höfterna.

Ägaren till sadlen "den blir nog riktigt skön om 2-3 år"

Nu har suttit i en sån sadel och tycker den är stenhård. Red i en som haft sin 1 år och den var fortfarande hård. Så den är inget för mig eftersom jag lätt får ont i höfterna.

Ägaren till sadlen "den blir nog riktigt skön om 2-3 år"

Äh, då får det vara för min del också.
jag har också problem med höfterna efter en ridolycka.

Visst, det tar ibland några ridturer att tycka att lite hårdare sadlar är sköna, men inte sååå lång tid!

knapplån

En av mina träningshästar hade en helt ny Baldur sadel och den var allt annat än hård, kanonskön redan från dag 1. Jag red i den en månad. Bra benstöd också, det enda lite negativa med den (i alla fall på den hästen) var att jag tyckte att den puttade ryttaren lite framåt.

knapplån

En av mina träningshästar hade en helt ny Baldur sadel och den var allt annat än hård, kanonskön redan från dag 1. Jag red i den en månad. Bra benstöd också, det enda lite negativa med den (i alla fall på den hästen) var att jag tyckte att den puttade ryttaren lite framåt.

Jag har nog ändrat lite uppfattning också,
den var inte så hård, utan ganska fin i sitsen.

Däremot sa hon att den skulle börja göras i en variant för hästar med rakare ryggar också, och då ska jag absolut kika närmare på den.

Hejsan. Jag var väldigt sugen på en Baldur sadel. Sedan när jag väl provade den så tyckte jag om den väldigt mycket. Dock fick jag ett problem med den; Den låg inte still på hästens bakre del av ryggen. Då min häst travade skumade sadeln. Annars gillade jag den, faktiskt. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka