Balanspunkter och rak eller svängd rygg?

Qosack

Trådstartare
Hej! Letar ny sadel till damen och har snöat inne på detta med balanspunkter. Jag tycker hon har sin långt fram eller vad ser ni, förklara ni som kan:)

Sen har jag stirrat mig blind på hennes rygg att jag inte längre vet om den är rak eller svängd....När jag lagt på sadlar som Passier och Kieffer så gungar dom. Wintec Isabell, hamnar i brygga (var iofs för lång också så det kanske berodde på det?)

Vi skulle behöva ha 17" nu (dottern börjar bli stor) men sadlar med för lång anläggningsyta ligger ju inte bra, puttas fram i galoppen.

Behöver både hopp och dressyr och föredrar absolut smal midja, speciellt dressyren. Gillar luftstoppade och syntetsadlar pga den låga vikten (tanten är gammal) men tar gärna emot andra tips också. Hon gick väldigt bra med Isabellen förutom att den puttades fram och hamnade på bogbladen till slut) Hon har en historia bakom sig med för trånga sadlar med inflamationer i bogen som följd så jag vill absolut inte ha sadlar som hamnar där.

Har en bild så kommentera gärna :bump

002-2.jpg

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 617
Senast: Fibusen
·
Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Aquakatt
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka