balansövning?

Ragge_

Trådstartare
Idag när jag va och tränade sa min tränare att för att öva balansen skulle jag stå upp i traven och försöka stå upp så länge som möjligt, för att då kunde jag stå upp så när hästen bockar utan att märka det ungefär. Sen sa hon nåt om att jag kunde öva hemma på det vid dörren, hur menade hon då? nån som vet ? :crazy:

Sv: balansövning?

Tränaren kanske tror att du vill bli en ny Pippi Långstrump :rofl:

Sv: balansövning?

Stå med fötterna på tröskeln (där du ska ha stigbyglarna), hälarna fria, lätt böjda knän osv. Den övningen kan det vara hon menar.

Uppe på hästen kan man öva i skritt. Stå med ganska raka ben, överlivet tillbaka, höften fram. Det är svårt.

PS. Jag övade på badkarskanten. Det är inte att rekommendera om man inte tror sig ha ganska bra balans innan. Man slår sig rätt bra om man ramlar där nämligen...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: MiniLi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka