S

sthlm23

Jag har hamnat i en svacka i min ridning, min balans är helt försvunnen, varpå sitsen hamnar åt h-e! Någon som har bra tips på balansfrämjande övningar, både med och utan häst?

Med häst:
- rid utan stigbyglar och blunda
- rid utan stigbyglar eller barbacka
- damsadel

Utan häst:
- stå på ett ben och blunda
- balansgång på rep, streck el.dyl.

Pröva voltige! För mig har det gett mig väldigt mycket!
Lycka till! :banana:

rida utan stigbyglar,gärna lobgerad så att de enda du behöver tänka på e att sitta..

Tänk på att slappna av å du inte sitter och spänner dig!

For ett tags sedan var allting sk*t i min ridning. Men jag fick radet att ga till kiropraktikern, och det hjalpte faktiskt. Jag ar bade starkare och har battre balans! (Aven fast jag ramlade av igar :crazy: )

Jag var lite sned i backenet, samt ryggen var inte som den skulle. Nu kanner jag verkligen skillnaden. Var det basta jag gjort pa lange.

låt någon longera dig och så gör du lite olika övningar på hästryggen tex sparka ned bennet, sparka upp bennet, tar hälen upp mot en nedsträckt hand, osv, och så tänker man på att medans man gör övningarna tex sparka ned ena bennet så ska resten av kroppen vara prick stilla och avslapnat, och så gör man allt fortare och i snabbare gångarter,, det gör underverk för sitsen det har det i alla fall gjort med min sitts..

Jag upplever det inte som särskilt givande att någon longerar en och så ska man bara konsentrera sig på att sitta stilla.

Tack för tipset! Jag vet att mina axlar har lite olika höjd och jag sitter lite snett. det är fan skitsvårt att rätta till, fast jag själv känner att jag sitter fel. Såå irriterande..

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Squie
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 278
Senast: JohannaB
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama