Amore
Trådstartare
Jag undrar hur ni gör/gjorde för att få upp en balans mellan traven och tölten när ni tränar. Min häst hade bara tölt nästan (passtaktig) när jag köpte henne för drygt ett år sen. Red henne sen mycket i trav och tappade mycket av tölten. Töltsatte henne igen och gick då rent i tölt för det mesta, fick hon välja från skritt tog hon ren tölt. Tränade sen trav och får mkt svårare med tölten igen. Suck.. jobba jobba jobba...
Hur mkt träning på varje gångart lägger ni ner i taget? tölt 1 dag sen trav? 1 vecka? eller hur ser det ut... era hästar och ni kanske inte har så svårt, men ni kanske har haft svårt tidigare? Ni får gärna koma med glada tips!
Har ridit för instruktör lite strött och har inte blivit så mycket men ska nu rida 1 gång varannan vecka
Hur mkt träning på varje gångart lägger ni ner i taget? tölt 1 dag sen trav? 1 vecka? eller hur ser det ut... era hästar och ni kanske inte har så svårt, men ni kanske har haft svårt tidigare? Ni får gärna koma med glada tips!
Har ridit för instruktör lite strött och har inte blivit så mycket men ska nu rida 1 gång varannan vecka