Nätet är på utsidan. LS här har varit här och blev imponerade av min lösning.Här godkänner inte LS dessa pga att hästarna kan fastna i gallret...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nätet är på utsidan. LS här har varit här och blev imponerade av min lösning.Här godkänner inte LS dessa pga att hästarna kan fastna i gallret...
Hehe - du ANAR inte hur duktiga ponnyer kan vara hihiJättefin! Men hur får de ut maten när det börjar sina och lägger sig på botten och i mitten? Eller kör du på fri tillgång?
Och sista frågan - var hittar du själva burarna?
Fast nätet kan väl knappast stå emot en hästhov om den far emot??Nätet är på utsidan. LS här har varit här och blev imponerade av min lösning.
Som sagt är det inte godkänt här heller för vanliga hästar. Men jag kan tänka mig att om man har små ponnys att det kan gå att få godkänt. Det är ju det svåra idag att det inte finns fasta mått m m utan att det anpassas efter hästen.Fast nätet kan väl knappast stå emot en hästhov om den far emot??
Eftersom det inte sitter helt spänt så går det heller inte sönder om någon skulle sparka mot det. Har haft sådana här burar med nät i 6 år. Först på ett inack.stall som jag drev och där var det rätt många hästar (lösdrift) och sedan här hemma. Inte en enda skada relaterad till höburarna. Hästarna har alltid fräscht hö att äta och jag slipper slänga pengarna på gödselstacken i form av spill.Fast nätet kan väl knappast stå emot en hästhov om den far emot??
Själv satsade jag och köpte ett foderbord liknande det här efter jag tröttnat på lastpallar och pallkragar.
Jag sparade in kostnaden på en vinter i minskat spill.
Mina stöd är dessutom täckta så det går inte att få in några ben i dessa som det går på exempelbilden. Ett h-vete att montera själv men vad jag har sparat under åren.Typ sådana har vi med. Inte ens fölen/unghästarna klättrar.
Min erfarenhet är att kanterna på metallen i buren brukar vara otäckt vassa, skulle inte vilja använda dem i hagarna. Men du kanske har bockat till dem på något sätt?
Det finns absolut inga vassa kanter på mina burar!Min erfarenhet är att kanterna på metallen i buren brukar vara otäckt vassa, skulle inte vilja använda dem i hagarna. Men du kanske har bockat till dem på något sätt?
Jo de är ju det på hästvarianten.Mina stöd är dessutom täckta så det går inte att få in några ben i dessa som det går på exempelbilden. Ett h-vete att montera själv men vad jag har sparat under åren.
Jag förstår inte hur något annat än getter eller får skulle lyckas ta sig upp, 4 trådar i staketet vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra? Det hade jag redan innan jag köpte foderbordet.Jo de är ju det på hästvarianten.
Men mina hästar skulle stå inuti under taket och inte komma därifrån.
De är på ett annat sätt.
De där korgarna med nät om skulle vara livsfarliga för dem.
Jag har 3-4 trådar i elstaketet också.
Att de är svåra att stänga in också.4 trådar i staketet vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra?
Nej det är ju vad man tror i allmänhet.Jag förstår inte hur något annat än getter eller får skulle lyckas ta sig upp,