Bakset barn

FadeAway

Trådstartare
Finns det några bakset för barn som alltså inte är leksaker utan användbara. Har en fyraåring och sexåring som älskar att baka och tänkte att det vore en kul julklapp.
Så ett set med visp, slickepott, måttsats och en bunke typ.

Det behövs alltså identiska prylar men olika färger (gärna pastell) och jag vill inte köpa på typ Leilas för 100kr för en visp.

De har kavlar så det prioriteras inte 🙂

Finns det några bakset för barn som alltså inte är leksaker utan användbara. Har en fyraåring och sexåring som älskar att baka och tänkte att det vore en kul julklapp.

Det behövs alltså identiska prylar men olika färger (gärna pastell) och jag vill inte köpa på typ Leilas för 100kr för en visp.

Jag tycker det alltid brukar dyka upp fina sådana set i affärerna före jul 🙂 i vanliga mataffärer typ Coop, Ica och liknande. Våra barn fick även något set med visp och slickepott i pastell som jag tror är från Lidl. Superfina men deras sortiment brukar variera en hel del så de kanske inte har det längre.

Mitt svar är nej. Bakset för barn blir extremt lätt dammsamlare för de är inte praktiska. Pyttesmå bakformar, vispar osv gör ingen glad. Köp fina saker avsedda för vuxna.

Ikeas kniv för barn är toppen. På Ikea finns också serien gubbröra med färgglada redskap.

Säger också IKEA, de har massor med bra/fina bakgrejor som även passar barn. De har precis fått in rätt mycket nytt, jag var dit igår.

Barn kan använda bunkar, måttsatser, slickepottar och pepparkaksformar för vuxna.
Jag har en trä-kavel i barnstorlek som förmodligen är inköpt för användning till modellera, men efter en disk eller två går den lika bra att använda till pepparkaksdeg.

Mitt svar är nej. Bakset för barn blir extremt lätt dammsamlare för de är inte praktiska. Pyttesmå bakformar, vispar osv gör ingen glad. Köp fina saker avsedda för vuxna.

Ikeas kniv för barn är toppen. På Ikea finns också serien gubbröra med färgglada redskap.

Det kan säkert blir så men hos oss används de massor :) både när barnen ska baka något och jag inte vill att det ska bli kaka varje dag i en vecka utan räcker med en liten bit var, men jag använder även grejerna själv. T.ex. är småformarna perfekta för de som ska ha specialkost, t.ex. glutenfri eller vegansk kaka på en bjudning. Lilla vispen tycker jag är perfekt när man ska vispa ett ägg eller en glace eller vispa ihop jäst med degspad t.ex.:)

Jag har inget problem med att det skulle vara i vuxenstorlek däremot behöver jag två olika pastelliga färger. Nog för att gubbröra finns i rosa men dem är inte särskilt pastellig. 🙂

Barn kan använda bunkar, måttsatser, slickepottar och pepparkaksformar för vuxna.
Jag har en trä-kavel i barnstorlek som förmodligen är inköpt för användning till modellera, men efter en disk eller två går den lika bra att använda till pepparkaksdeg.

Jag har redan kavlar i barnstorlek som används. 🙂

Jag har inget problem med att det skulle vara i vuxenstorlek däremot behöver jag två olika pastelliga färger. Nog för att gubbröra finns i rosa men dem är inte särskilt pastellig. 🙂

Har du tittat på Rosti Mepal? De som tillverkar Margareteskålen. De har ju lite pastellaktiga färger. Det kostar nog mer än du tänkt men sakerna håller ju så de kommer att kunna ta med sig allt när de flyttar hemifrån.

Har du tittat på Rosti Mepal? De som tillverkar Margareteskålen. De har ju lite pastellaktiga färger. Det kostar nog mer än du tänkt men sakerna håller ju så de kommer att kunna ta med sig allt när de flyttar hemifrån.

Har koll på Rosti mepal men som sagt blir det en helt annan prisbild. Har de själv och kan inte säga att livslängden är så pass lång.

Kolla Martinex, de har jättefina (dyra :angel:) bakbunkar, mått, slickepottar, förkläden mm. Har sett Mumin och med Pippi Långstrump:)

Liknande trådar

Äldre Försöker ändra mig själv till att bli lite mer minimalisk i prylväg, och sitter om och om igen och intalar mig själv att jag inte måste...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
16 595
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag har klurat i flera dagar på hur jag ska formulera rubriken, men inte kommit på något vettigt - så nu får det bli som det kan. Lade...
Svar
8
· Visningar
2 187
Senast: Sjalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama