Baksele med silverspännen

P

Pepa75

Var får man tag i en sådan till ett vettigt pris och hyfsad kvalité?

Har en alldeles nyrenoverad loksele till min nordis, men tyvärr bara svanskappa... Så nu letar jag baksele, men de jag hittat i den prisklass jag kan tänkas ha råd med ( max 1000 kr), har alla mässingsspännen. Och både däckelbågen och allt smide är ju typ galvade och alldeles silvriga, så det kan man ju inte ha ihop :smirk:

Sv: Baksele med silverspännen

Hööks baksele är väl i den prisklassen, jättefin att titta på och i mycket bra kvalitet.

Cämz skrev:
Lill Hästen i Stav säljer en för 320 kr... svart med silverspännen!HMC-baksele!
Mycket prisvärd och fin! :)

Men den är med mässingspännen:
Finvidudden.jpg
[/IMG]

Jag köpte en baksele med silverspännen från www.driveout.se , den kostade ca 700:-. Den är ganska fin faktiskt, men den är inte stoppad baktill. Iallafall bra mycket finare än Hööks skitfula baksele för ca 1000:-!

Hur kan du tycka Hööks baksele är ful, den är ju klockrent stilren!

Ja, den där bakselen har jag varit och klämt på en gång, och jag tyckte att den verkade väldigt prisvärd - men även på den jag såg var det spännen i mässing.
Har sett att både börjes, hööks och drive-out har bakselar i "min" prisklass.
Någon som har någon uppfattning om vilken som är mest prisvärd???

He, he!!! OJ!:o Det är den visst! :cool:
Tur man har koll på sin egen utrustning! :smirk:

Håller helt å hållet med JennyK-Hööks baksele var inte alls fin och lädret såg helt dassigt ut på den jag kollade på... :crazy:

Låter som du hittat ett riktigt måndagsexemplar. Min är i superkvalitet i klass med FinnTack läder vilket inte är konstigt eftersom Hööks i grund och botten är just en sadelmakare och ingenting annat även om det mesta av verksamheten spårat ur under de senaste 10 åren med "ridlära enligt Hööks" som värsta abel:eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka