Bakdelsvändningar...ect

G

Globlesa

Kan jag få några bra tips på att få min lilla ponny lite smidigare i bakdelen,tex; olika övningar för bakdelsvädning, ect
Tack på förhand!:smirk:

Sv: Bakdelsvändningar...ect

smidigare i bakdelen vet jag inte riktigt, men om du vill känna att hästen verkligen jobbar med bakbenen har jag en ganska bra övning. Jobbar dom med bakbenen brukar dom dessutom bli smidigare då.
Men rid antingen i öppna eller sluta och gör övergångar i skolorna. typ: skritt,trav,skritt,galopp. Du får ju avgöra hur svårt du vill göra det. :D
En annan bra grej är att rida öppna på en volt och sedan dirket från öppna gå över i sluta och hålla volten. Kan vara ganska jobbigt om hästen inte har med sig bakbenen.
Jaa det var väl det jag hade men lycka till! :bump:

Förstår inte riktigt heller hur du menar, får en känsla av att du menar i sidled? Bakdelen på hästen (förutsatt att den är frisk) är lätt att flytta, det är bogarna som kan vara knepiga att flytta åt bägge hållen, alltså att få hästen smidig i "midjan".

Förstår inte riktigt heller hur du menar, får en känsla av att du menar i sidled? Bakdelen på hästen (förutsatt att den är frisk) är lätt att flytta, det är bogarna som kan vara knepiga att flytta åt bägge hållen, alltså att få hästen smidig i "midjan".

Ja precis övningar så den får lättare för att flytta i sidled, skänkelvikningar bakdelsvändingar och framdelsvändningar.
Olika övningar man kan göra, istället för att bara flytta liksom.
Det jag gör nu är att rida på en fyrkant när jag kommer till hörnet så gör jag en bakdelsväning.:smirk:
Fattar ni nu:)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka