Bakat vete försvinner på markanden, ersätta med vad?

Z

Zora

Behöver råd från er kunniga här.
Hund, nu 11 år, pigg som en mört har hela sitt liv levt på bakat vete, först ett märke som hette terrier peak, de slutade med det och då blev det triumph. Som också har slutat med det. Jag vet nu inte vad jag ska ge istället, känns inte bra att byta till annan mat.

Han får alltså inte bara bakat vete utan även variation på, pasta, potatis, ris och olika typer av kött i. Samt vissa grönsaker. Nu får han bara potatis/ris/pasta med blir för tjock på det. Vet ni något bra alternativ till det bakade vetet jag använt? Finns det att få tag på överhuvudtaget såna typer av foder? Det är en stor hund så det är ju också lite en ekonomisk fråga, det var billigare att ge honom viss del bakat vete.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Väntar på att vet ska ringa upp, måste slänga ut en tråd för att kolla era erfarenheter... I korthet tror vi att hunden är...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 476
Senast: skuggi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 755
Senast: Fetaost
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp