Baka hundgodis - Dela med er av era recept!

Sockerbit

Trådstartare
Nya valpen är en liten kräsen fröken. Därför söker jag nu recept på hundgodis man kan baka/tillaga hemma. Har ni något smarrigt att dela med er av? :idea:

Sv: Baka hundgodis - Dela med er av era recept!

När vi hade min moster hund hemma, så köpte jag blodkorv och torkade i ugnen, billigt och väldigt uppskattat :)

Blanda 1-2 bravo färskfoderburgare med 2 msk olja (allt utom olivolja) och rivna morötter. Mosa samman allt och ha i valfritt mjöl (jag valde rismjöl pga allergisk vovve men det fungerar prima med allt som binder ihop) tills det börjar likna en deg.

Sen kan man rulla små kulor och platta till, lägga på bakplåt och in i ugnen på 175 grader tills de är i princip torra (kanske nån timme). Man kan stänga av ugnen sen men låta plåten vara kvar så att de torkar ordentligt.

Köttfärs borde funka lika bra om man inte vill köpa färskfoder.

Har inte tillgång till något färskfoder tyvärr, men ska göra ett försök med någon färs istället! :idea:

När vi hade min moster hund hemma, så köpte jag blodkorv och torkade i ugnen, billigt och väldigt uppskattat :)

Nu är jag inte någon blodkorvsätare, så jag har ingen koll på vart man köper sådan ;) Hittar man det bland "vanlig" korv i affären?

Blodpudding och kycklinglever brukar jag torka i ugnen. Sedan vanlig grillkorv som man skär i så små bitar man vill. Jag brukar göra en påse av varje och frysa in och sedan blanda.

Det är inte jag heller ;)

I våra affärer här så finns dem vid korv, bruna bönor o ärtsoppa o så :)

Ungnötslever (finns i vanlig mataffär bland nötköttet), skära i bitar och torka i ugn. Min var tokig i det:)

Jag brukar köpa färdiga köttbullar som jag kokar för att få bort en del salt. Man kan skiva kassler tunt och sen koka skivorna. Fryst kycklingmage och kycklinghjärta köper jag ibland och kokar, klipper sen i småbitar. Skivspill är det enklaste, då får man oftast flera olika sorter i samma förpackning. Så kan man torka blodpudding, olika sorters kött och fisk i ugnen. Viss blodpudding är det socker i och det ska det helst inte vara. Korv brukar hundar också gilla. Jag brukar skifta godis, så att det inte är samma sort varje gång man tränar.

Min hund gillar verkligen små ost-bollar
Man tar och blandar mjöl och vatten till en deg jag brukar ta runt 3 dl mjöl sen tar man så mkt vatten som behövs tills det blir en deg.
Jag gör dom till små bollar som jag trycker ut och sen lägger i lite riven ost.
sen rullar jag ihop dom.
in i ugnen på 200 grader i ca 5 min så att de blir gyllene bruna :D
Annars är ju torkad blodpudding en favvo :d

KL

Åh, massa recept... här ska handlas och bakas! :d Valpen får ha provsmakning så ser vi vad som faller i smaken ;)

vi köper ungnöts lever, kokar o skär i bitar. Bästa som finns enligt båda hundarna :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
692
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka