Baka godsaker och ha katt, omöjlig ekvation?

cili

Trådstartare
Idag har jag gjort chokladkola, marknadsgodis och knäck.

Jag har plockat oräkneligt antal katthår ur marknadsgodiset och försökt rädda kattassar från kokande knäcksmeten på spisen (eller var det tvärt om?).
Chokladkolan klarade sig utan problem från spis till plåt och stod för avsvalning då yngsta katten tar ett vigt hopp upp på köksbordet (där hon så väl vet att hon inte får vara) och dekorerar kolan på det här sättet:

091222013.jpg

Avtryck och katthår!

Man förstår helt klart varför hon bär namnet Kakmonstret.. det går inte baka utan att hon kommer och ska sno eller förstöra ;)

Sv: Baka godsaker och ha katt, omöjlig ekvation?

Hahaha, herregud vad gulligt det ser ut :D.

vill du äta den biten? ;)
den är bortskuren från resten av kolan, så det är bara att hämta!

Helt klart, men det är långt till Mullsjö, skicka på posten haha! :D Spara biten och rama in, så som man gör med barnens hand- och fotavtryck :D.

Om du har en dörr till köket så är det ett hett tips att stänga den. ;)
Eller för all del stänga in katterna i ett annat rum medan du bakar.
Tycker också tassavtrycket ser gulligt ut men kanske inte så aptitligt direkt. :D

Tycker nog att du är lite orättvis och hård mot din katt nu :mad:
Hon ville ju bara hjälpa till :D:idea:

En del folk bakar ihop med sina barn, du bakar med dina katter ;)

Gissa hur många katter som hjälpte mig med julskinkan, 5 glada otyg, hade de kunnat hade de nog hoppat in i ugnen med den :d

Köket har tyvärr inga dörrar, så enda alternativet är att stänga in katterna i badrummet - men då får man lyssna på högljudda klagomål och så görs det ränder på dörren när dom försöker ta sig ut. Då är det bättre med ett avtryck i kolan :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka