Bajsar utanför lådan.

Sv: Bajsar utanför lådan.

Igår när jag vaknade hade min lilla sate till katt även kissat bredvid lådan, på min nytvättade matta förövrigt. Det första jag gjorde när jag åkte hem från jobbet var att åka och köpa ny kattsand. Det första han gjorde var att spatsera in där och kissa, lukta och bara "känna efter", blev med ens lite glad där. Tänkte att ja nu jävlar har han fattat var han ska vara. Men så icke. Idag på morgonen låg det åter igen en liten hög med bajs bredvid lådan.

Är det "fel" av mig att inbilla mig att han ska ändra sitt beteende så snabbt eller ska jag ha lite tålamod? Eller har ni några andra bra tipps?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Otherside
·
Katthälsa Jag har ett dilemma. Båda mina katter har börjat med att bajsa utanför lådan, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Den äldre katten...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad honkatt som blir 14 år i sommar. Ialla år har hon gått på lådan och har aldrig kissat eller bajsat utanför. Hon har...
Svar
3
· Visningar
1 832
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp