Bajsar flera flera gånger!

A

anja23

Hej!
Jag har en hanhund på 8 år.
Då vi är ute och går så bajsar han massor med gånger. i snitt 5 gånger per promenad, och då är vi ute tre långe promenader om dagen!
Han har alltid gjort så, och är inte dålig i magen. Men det kommer bara hemskt lite, flera gånger.
Jag har funderat på om det kanske är något revirbeteende?
Är det nån annan som vet? Kanske som också har en hund som gör så?
Och är det någon som vet om man kan få han att ändra sina vanor, att te.x bajsa färre gånger med MER?
Det går åt hemskt mycket bajspåsar.
väldigt tacksam för svar.

Sv: Bajsar flera flera gånger!

haha!
Jag har suttit barnvakt at tva hundar (blandraser, stora hundar). De bajsar 2 rejala hogar var, varje promenad. Och anda far de ganska lite mat eftersom bada ar gamla och latt lagger pa sig. Vart kommer allt bajs ifran??!!

Jag undrar samma sak, har en blandrastik på 3 år som också bajsar jätte mkt varje promenad..

//Diana

Då är det alltså fler som har samma "problem"! Nån som har nåt tips för att bryta det?
Det är ju så dåligt för miljön att förbruka 15 bajspåsar om dagen!:confused:

Det kan bero på fel foder eller annan orsak. Det är inte normalt att bajsa mer än ca 4 -5 ggr om dagen max har jag fått höra av ett antal veterinärer.

Vad äter hunden egentligen? Det är ju inte rimligt att bajsa 15 gånger om dan? Har hunden veterinärundersökts?

Vad äter hunden egentligen? Det är ju inte rimligt att bajsa 15 gånger om dan? Har hunden veterinärundersökts?

Om hunden hållit på så i 8 år är det nog ingen fara på taket. Kan ju vara en tarmgrej, alla har inte ultimata tarmrörelser. Och då hjälper rörelse till så han kanske får ut lite i taget lättare.

Jag känner igen detta.. mina hundar skiter ca 2-3 gånger var/ promenad.. det är som om de inte har ro att bajsa klart på ett ställe utan måste skynda sig iväg.. :) Har gjort så ända sedan de var unghundar. Det är inga mängder så det är inte pga av maten för mina 2.. har provat olika sorters mat. Billigt foder som dyrt.

Jag tänker genast på foder. Min vuxna hund bajsar 1-2 ggr per dag. Oftast 1 gång. Min valp bajsar 2-3 ggr per dag.

Kl

Ja min tik på 2 år bajsar oxå 2-3ggr/promenad.

Jättekonstigt, men hon får ju bra foder ( bravo färskfoder) och är blank och fin i pälsen. Tur att man bor på landet så det inte behövs massa påsar :cool:

Prova byt foder. Så där gjorde min förra hund. Jag fick byta flera gånger innan jag hittade rätt.

Fast det fodret behöver ju inte vara bra just för din hund, även om det kanske är ett bra foder överlag.

Fast det fodret behöver ju inte vara bra just för din hund, även om det kanske är ett bra foder överlag.

nej absolut, men hon är ju fin i pälsen och har bra avföring. Och så äter hon av det, så då har jag bedömt det som bra.

Min hun bajsar mycke vid fel foder, köper lite bättre nu och han bajsar i snitt kanske 1.5 gång om dan!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka