Bajsande katter

C

chira

Hehe dålig rubrik, jag vet.

Men vi har ett återkommande problem varje vinter. Våra två katter tycker nämligen att det är alldeles för kallt för att gå ut! Dom får ändå vara ute på nätterna och när vi är i skolan/på jobbet. Men grejen är den att så fort dom kommer in så skiter dom! Dom kissar i lådan men skiter alltid på golvet utanför!
Det här är alltså bara nu på vintern, har varit så i ca tre år nu och det är ALDRIG några problem på sommaren.

Någon som har något tips på hur man kan få dem att sluta? Eller ja i alla fall att uträtta sina behov i lådan i stället för på golvet?

Sv: Bajsande katter

Hehe dålig rubrik, jag vet.

Men vi har ett återkommande problem varje vinter. Våra två katter tycker nämligen att det är alldeles för kallt för att gå ut! Dom får ändå vara ute på nätterna och när vi är i skolan/på jobbet. Men grejen är den att så fort dom kommer in så skiter dom! Dom kissar i lådan men skiter alltid på golvet utanför!
Det här är alltså bara nu på vintern, har varit så i ca tre år nu och det är ALDRIG några problem på sommaren.

Någon som har något tips på hur man kan få dem att sluta? Eller ja i alla fall att uträtta sina behov i lådan i stället för på golvet?

Ganska bra rubrik. :D
Jag har en sådan själv. Bajsande katt alltså. Hon tar visserligen sitt på lådan, jätteduktig katt. Från början renodlad utekatt, ibland dagar i stäck. Och på sommaren alla varma sommarmånaderna ute. Nu lite äldre så håller hon sig gärna inne som sagt så fort det närmar sig kallt och gör ifrån sig på låda. Mkt varmare om lilla rumpan.
Men då till problemet.
Igår så blev hon inte insläppt som hon ville utan fick sitta ett antal timmar på fönsterblecket innan hon upptäcktes. Idag så hittade vi kattskit på brädan. Hon iddes alltså inte hoppa ned den stackars halvmetern det är frågan om, njyttja de 10000kvm och antagligen mer som finns både som tomt men också i form av vidstäckta gärden runt omkring. Utan kattuslingen krökte ryggen på blecket (10cm brett)!?!

Till förslag gällande ditt problem har jag två kattlådor. Kan vara så att de inte vill kissa i samma. Det gör iaf inte våran. Nu har hon bara en låda och jag vill inte hitta var hon kissar. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det gör hon ff ute.

Nu måste jag bara ställa en stilla fråga: När får katterna vara inne?
Inte på nätterna och inte på dagarna :confused:

Nu måste jag bara ställa en stilla fråga: När får katterna vara inne?
Inte på nätterna och inte på dagarna :confused:

Misstänker att frågan inte var ställd till mig. :D

För vi kastar ut katten med jämna mellanrum, bara för att hon åtminstone ska få lite luft i pälsen. Hon misstycker dock. Men vad sjutton, ngn gg i veckan kan hon gott gå ut. Men vi försöker få det till en daglig rutin. Men hon smyger, känner på sig när det börjar dra ihop sig.

Alldeles rätt, det var inte ställt till dig ;) utan till TS (eller vad det heter, inte så haj på alla förkortningar)
Jag menade att om katterna inte får vara inne på natten och inte på dagen, hur många timmar blir det kvar?

Dom kommer in på morgonen är inne tills jag går till skolan, ca två timmar. Kommer in när pappa kommer hem från jobbet vid fyra, ut när vi går och lägger oss som blir nångång mellan 22-02. Så som hinner gott och väl vara inne också.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 168
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar