_FiA_

Trådstartare
Är bagels något som finns attköpa här i sverige? Alltså inte färdiga på cafe (det finns ju överallt) utan bara brödet? Har tittat i två mataffärer men hittar inte på det.

Är bagels något som finns attköpa här i sverige? Alltså inte färdiga på cafe (det finns ju överallt) utan bara brödet? Har tittat i två mataffärer men hittar inte på det.

Lidl har, åtminstone de två jag besökt på senare tid :)

Finns oftare i frysdisken (i bake-off variant) än bland brödet från affärernas egna bagerier är min erfarenhet.

Fast jag upplever inte att Lidls är äkta. De är gjorda av vanlig deg som bara är i bagel-form.

Jag måste ha letat dåligt helt enkelt, har tittat både på willys och Ica maxi, förlåt för korkad fråga men vadå "bake off?" :banghead::angel::confused:
Och vadå Ica maxi bageriavdelning? Vi har stort ica maxi här, menar du vanliga brödavdelningen?:angel:

Jag måste ha letat dåligt helt enkelt, har tittat både på willys och Ica maxi, förlåt för korkad fråga men vadå "bake off?" :banghead::angel::confused:
Och vadå Ica maxi bageriavdelning? Vi har stort ica maxi här, menar du vanliga brödavdelningen?:angel:

Bake-off är när brödet är bakat så att det fortfarande är lite degigt, dvs inte helt färdiggräddat (ofta är det då fryst eller förpackat i tätslutande plastpåse) så att man själv gräddar klart det hemma.

Blir mycket trevligare "nybakat"-känsla än färdigbakat bröd som du värmer på :up:

Bake-off är när brödet är bakat så att det fortfarande är lite degigt, dvs inte helt färdiggräddat (ofta är det då fryst eller förpackat i tätslutande plastpåse) så att man själv gräddar klart det hemma.

Blir mycket trevligare "nybakat"-känsla än färdigbakat bröd som du värmer på :up:

Tillägg: brukar gå på ca 5-10 min i ugnen

Nej, i frysdisken där det finns bröd (pitabröd, vitlöksbaguetter osv) som man bakar färdigt själv hemma :)

Tillägg: Som @nejlica beskrev det.

Dafgård är en av leverantörerna av butiksbagels, t ex brukar Hemköp (och eventuellt de övriga i Axfood-koncernen) ha dom. På mitt hemköp så finns dom bland de färska styckbröden/frallorna/bakverken.

Ett vanligt bageri/konditori brukar ha, iaf här i Malmö :) sådana "äkta", till och med olika toppings på.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
197
Senast: Tassa
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 695
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
381
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama