Bagagerestriktioner och kreativitet

@TygerTyger
Det fick packsäckar i nylon att köpa på tex Naturkompaniet, den vanligaste är av märket Osprey.
De är gjorda för att packa ryggsäckar i och finns i flera olika storlekar. De håller oavsett hantering på bagageband och har handtag för enklare hantering. Köp en extra stor och stuva ner allt extra i den samt ryggsäcken!
De som kallas dry sack alltså? Tack för tipset, det ska jag kolla närmare på!

Kan du inte ha ryggsäcken som carry on och en incheckad väska?
Alternativt lägga ryggan i en incheckad väska?

Alltså flyttkartong går att checka in men risken att det går som specialbagage och i så fall extra jobb och tid för dig på diverse flygplatser?
Den är för stor för att vara handbagage men jo, lägga ryggsäcken i incheckad väska är en möjlig variant. Har tyvärr inte någon lämplig väska så i sådana fall blir det ett extra inköp.

De som kallas dry sack alltså? Tack för tipset, det ska jag kolla närmare på!

De funkar också, jag har en drysack, Men de finns just packsäckar för ryggsäckar. Funderar själv på en då den har handtag och ser betydligt mer lätthanterlig ut än min drysack.
Men jag tror oavsett på någon av dom istället för plastsäckar

Kolla in Osprey, de har en son jag själv är sugen på

De funkar också, jag har en drysack, Men de finns just packsäckar för ryggsäckar. Funderar själv på en då den har handtag och ser betydligt mer lätthanterlig ut än min drysack.
Men jag tror oavsett på någon av dom istället för plastsäckar

Kolla in Osprey, de har en son jag själv är sugen på
Ja nu ser jag. :) Den från Osprey på 32 liter verkar vara den största? Inte säker på att det räcker. :/

Detta gäller väl bara om bagaget överstiger de normala måtten? Jag har lämnat vanliga flyttlådor tillsammans med väskorna. På flygbolaget sa de att det mest var skidor, barnvagnar etc som antingen har fel mått eller inte går att packa ner som ska lämnas som specialbagage.
Jo, så är det, men det hade antagligen löst sig iom att ts hade behövt gå till vanliga incheckningen i alla fall. Det har med mått, vikt, snören/remmar (som på ryggsäcken) att göra, helt riktigt. Det beror också på vilken flygplats och hur mycket krökar och vinklar det är på bagagebanden som går till lastningen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka