Bärsjal-bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lydia

Trådstartare
Innan jag fick Hanna så köpte jag en sjal att använda till bebisen, men jag fick det inte att funka så vi köpte en bärsele istället.

Nu när Hanna vill bli buren mer, kortare stunder (och bärselen är så mkt ivägen när man inte har barnet i), så letade jag runt på nätet och hittade till ett forum med "sjalbärare".
Hittade en ringsjal som var till salu (beg.), som verkade passa mig. Bra pris och tuff färg dessutom :bump:

Fick hem sjalen dagen efter och sen dess har jag använt dem MASSOR, mkt mer än jag trodde att jag skulle göra!

Var iväg på sjalträff i torsdags, var där 3,5 timme :eek: Trevligt var det :)
Här är iaf bilderna från träffen. Copyright "Sockertopp", på sjalb**n.se

En jag provade på träffen:
sjalhanna01.jpg


Min: (:bump: )
sjalhanna02.jpg


sjalhanna03.jpg


Såå kul att "kunna" bli sjalbärare igen :banana: :bump: Och Hanna tycker det är roligare och roligare för varje dag *peppar peppar* Så har jag tur kanske jag kan börja med långsjal senare! :p
 
Sv: Bärsjal-bilder

Kul! Jag har en Ringo (den på din första bild) men bär även i långsjal och Ergo-sele. Alla har sina fördelar :)
 
Sv: Bärsjal-bilder

kanske skulle tillägga vad det är för sjal, ja :o :idea:

Min egna är en Hoppediz grönrandig ringsjal (omgjord från "vanlig" till ringsjal), och den övre är alltså en Ringo skogssäv :banana: :banana:
 
Sv: Bärsjal-bilder

Nämen titta, de där bilderna har jag sett förut! Jag heter samma här som där!;)
 
Sv: Bärsjal-bilder

Härligt det ser ut.

Hur länge kan man bära bebisen i en sån där sjal? Hur mycket "tål" sjalen så att säga...
 
Sv: Bärsjal-bilder

Upp till tre år brukar de väl fungera ungefär. Fast det är klart, är den hemsydd får man ju se till att sömmarna är bra ;)
 
Sv: Bärsjal-bilder

Dito skrev:
Härligt det ser ut.

Hur länge kan man bära bebisen i en sån där sjal? Hur mycket "tål" sjalen så att säga...

Jag bär min nästan fyraåring ibland när avundsjukan sätter in eller hon bara vill vara nära, de köpta sjalarna håller, det handlar mer om att man själv ska orka bära... En hel del av de vävda sjalarna är testade för tyngd upp till 700 kg...:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 806
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 568
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
6
· Visningar
1 856
Senast: Pancakes
·
Körning Kommer ni ihåg mig med den musblacka fjordingen? Vi fick ju till sist fram papprena på henne och istället för att vara 12 år visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp