Bäbiskläder (igen)!

Sv: Bäbiskläder (igen)!

Ja särskilt om ungarna älskar plagget är det praktiskt om det räcker i 2½ år istället för 3 månader :idea:

Eskil kommer i livskriser mot slutet av varje tvättperiod när hans ":love: muuuuka bysser :love:" är slut - men det är kanske lagom att lära sig hantera sådant i hans ålder :cool:

Tips:

*Köp fler muuka bysser så att de inte tar slut:idea:
*Förklara att du måste tvätta dem:idea:
*Skaffa egen tvättmaskin så du kan tvätta oftare:idea:
*Flytta till annat hus där du kan tvätta i tvättstugan oftare:idea:

Bara lite förslag att välja mellan:D

Jag har aldrig haft sånt poblem direkt, men visst ibland kan de bli sura för att jag måste tvätta deras favorit tröja eller byxor eller kalsonger, men jag har förklarat att man måste tvätta ibland och att det är så här det är.

När tycker du att det är lagom för ett barn att börja förstå att man måste tvätta och inte kan köpa kläder på löpande band ?

Förresten, alla har inte barn som växer som ogräs.... mina barn har kläder mer än 3 månader! Eric har st 98 och Isaac har st 92. De är 5,5 och 4 år....
 
Senast ändrad:
Sv: Bäbiskläder (igen)!

Jag tycker att han FÖRSTÅR det nu vid 2½, men jag har ju förklarat det hela tiden :idea:

Vi HAR många mjuka byxor och jag tror det är viktigt att lära sig hantera livskriser, byxvalet känns som ett lagom plan att börja på :D

Och jag trodde JAG hade småväxta barn - Vidar har just fyllt 6 och har 116-120 och Eskil 2½ har 92 men kan fortfarande ha en del 80-byxor :o
 
Sv: Bäbiskläder (igen)! (nu med idiotfrågor)

Tänk på att PoP har stora storlekar.

Här e lite annat som jag kom på idag när jag stog och vek tvätt

lindex kläder blir snabbt urtvättade och noppriga
Kappahls kläder krymper gärna, ibland nästan en hel strlek
H&Ms kläder blir oxå urblekta rätt snart
Exit strlekar är lååånga och smaaala

Detta är min uppfattning och erfarenhet;)
 
Sv: Bäbiskläder (igen)!

Hihi, Jason är 5 månader nu och har 74
71,5 lång och 8820g på 5-månaderskontrollen;)

Jag blev nyfiken på vad Sebastian vägde när han var 5 mån, när jag läste ditt inlägg igen här. Kan för mitt liv inte minnas några exakta siffror, så jag fick rota fram hans BVC-bok.
Där står att han som 5 mån vägde 7670 g och var 67 cm lång.

Hans senast kontroll, då var han 8 mån och 1 v gammal. Där vägde han 8870 g (Och hade krånglat med maten lääänge tyvärr) och var 73 cm lång. Nu är han lite över 10 mån, och vi ska dit nästa vecka igen, så vi får se vad det landar på denna gång ;)
 
Sv: Bäbiskläder (igen)!

Och här någonstans inser jag att mina ungar är långa... ;) Elin kan ha 110 i tröjor, men långbyxor börjar bli lite korta... Shorts fungerar utmärkt, hon kommer i 104 utan problem oxå... Och ja så har hon ett par 90 shorts från L&B... ;) Men 116 i byxor, nyss fyllda 5 år...

Fredrik har 92, en del 86 men även där börjar en del bli för kort. Ja förutom L&B där 80 sitter perfekt just nu! Något stora i midjan men precis lagom längdsmässigt!
 
Sv: Bäbiskläder (igen)!

Ja, absolut!

Hans morbor vänt spänt på att fira 10-kilos-kalas :D (Ja, dom två räknar tydligen kilon istället för år..) Och det kan säkert lämpligen firas ihop med hans födelsedag nästa månad.

Han känns som om han växt mycket på längden i alla fall. Många byxor som var (mycket) för långa för 3-4 veckor sedan är nästan för korta nu.
 
Sv: Bäbiskläder (igen)! (nu med idiotfrågor)

Varför??
Vår son är en RIKTIG kräkbebis och hood tröjor har inte varit nått problem??!!:confused:

På vår dotter rann kräket ner i huvan. Inte så mysigt. Hellre då att kräket rann ner på IKEA-handduken, 5:-, som i princip alltid fanns under hennes huvud när hon låg på filtar, i soffan etc. :D
 
Sv: Bäbiskläder (igen)! (nu med idiotfrågor)

Aha, är det därför jag gillar Exit så mycket! :idea: Vår dotter är nämligen lång och smal.
 
Sv: Bäbiskläder (igen)! (nu med idiotfrågor)

Förresten, vad spelar det för roll om det blir en liten glipa mellan strumpor och byxor??? :confused: När barnet är ute och det är kallt sätter man ju ändå på dem overall. Och inomhus fryser de ju inte ihjäl för en liten glipas skull.
 
Sv: Bäbiskläder (igen)!

men det blir knöligt under overallen vilket somliga små inte gillar.

Dessutom blir det ingen LITEN glipa utan osköna ansamlingar i knävecket på min klätterapetvååring :p
 
Sv: Bäbiskläder (igen)!

...en del omuddiga byxor för också godkänt av Eskil. Men då ska de vara mjuuuuka :D

Jag känner igen det där. JAG vill att sonen bara ska ha mjuka kläder eftersom jag minns mitt ljuva 60-tal som stickig akryl eller ull och knöliga strumpor i allväderstövlar.

Men min son bryr sig inte ett skvatt. Nu i sommarvärmen går han bara naken!

Fny
 
Sv: Bäbiskläder (igen)! (nu med idiotfrågor)

Aha, är det därför jag gillar Exit så mycket! :idea: Vår dotter är nämligen lång och smal.

Jupp, och Jason är lång och bred så han ser ut som en bodybuilder i korvskinn:D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 576
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp