Bäddar och andra sovplatser

Zody

Trådstartare
Vad har ni för bäddar eller liknande till era små filurer? Var är den inköpt? Material och pris? Älskar de sina inköpta sovplatser eller föredrar de sängen/soffan/whatever?
(tusen frågor ;))

Själv har jag ingenting mer än en gammal filt i en av sofforna som är katternas, men känner att jag vill införskaffa någon bädd eller så. De sover lite varstans, gärna i soffan där deras filt är, i sängen eller på en madrass under sängen. I vissa fall även på våra skor :D (vi har ett element precis där så jag antar att det är varmt och gosigt, kanske ska göra iordning något åt dem där)
Har kikat mkt på Janitas fina bäddar, någon som har någon erfarenhet av hennes grejer? :)

Sv: Bäddar och andra sovplatser

Låt katten vælja liggplats!

Min erfarenhet ær att katter inte lægger sig, och ligger længe, bara før att det ær mjukt och bekvæmt. Dom tænker dess mer på utsikt,
trygghet, lugn och ro, sællskap mm. Så det enklaste ær att sticka några enkla filtar av restgarner eller anvænda skinnbitar før det brukar alla gilla. Så lægger man dem dær katten trivs. Æn om den klarar sig ændå så fastnar en hel del pæls i dynan och det ær ju praktiskt att bara kunna ta ut och skaka.

Våran katt väljer plats själv, och har olika favoriter för olika tidpunkter på dygnet + att de varierar med tiden också.

Har två soffor på olika våningar, ett fårskinn i varje. Funkar utmärkt :)
En hundkorg nere i vardagsrummet med en fleecefilt i favoriseras i perioder. Han skulle inte få plats i en kattkorg ...
Vid bakdörren finns en fin entre-matta som är finfin vintertid. Golvvärmen är väl myyysig. Liksom kalla klinkerplattor sommartid.
... sängen och köksbordet går också hem.

Fast jag tror att Skjøldur har rätt - de väljer själva.

Jag har egentligen bara en köpt liggplats som har varit poppis ca 99% av tiden den funnits här. En liten soffa som jag köpte på en djuraffär för många år sen. Tyvärr börjar den sjunga på refrängen, men den är så enkel i konstruktionen så jag funderar på att bygga en ny. Hittar dom inte att köpa någonstans, så nått måste jag ju göra.
Soffan med nuvarande ägarinnan:
Bild169.jpg

Visst är dem :p Och så enormt poppis, trots att jag haft den i säkert 4 år så används den dagligen. Dom brukar ju vara periodare när det gäller sånt annars.
Jättesöt, men så dyr :eek:
Det finns massa små barnfåtöljer man kan köpa, men jag betalade 149 kr för min :D Sprillans ny på en djuraffär.

Visst var den? :eek: Jag såg inte prislappen först, men sen trillade nästan ögonen ur. Okej att vissa saker kostar en del, men sådär mkt liksom?
Du får kanske helt enkelt köpa en barnsoffa eller bygga en egen om du inte hittar någon ny. :) Och jag kanske skulle försöka mig på att sy en egen bädd först av allt. Fast jag och symaskinen är inte direkt bästisar :angel:

Har hittat 2 här i stan, den ena i skinn :p och den andra i ett jättesöt rosa tyg, men båda kostar runt 1200:- st. Det som är bra med den jag har, är att "armstöden" är mjuka, så hon kan luta isg mot dom och dom åker ner och blir mer huvudkudde. Hon är ju inte nån liten kisse och behöver stor plats.

fleecefiltar på sängen och dynor på hallgarderoben, annars är det helt OK att sova på en hård bokhylla, knäppa djur

Den enda kattbädden jag har är en sån där oval, mjuk med kanter. Den köpte jag till Mis och la den i badrummet eftersom hon alltid ligger på golvet där inne. I början använde hon den, men det var bara nyhetens behag. Nu ligger hon på golvet framför duschen igen. Jag tror att hon gillar golvvärmen, och den känns väl bäst utan säng! :rofl:

Förresten, jag har ju en till! En högre kattkorg i typ rotting köpt på IKEA. Den älskar Siri! Men absolut bästa liggplatsen är matte eller husse! :love: :love: Annars gillar hon att ligga på rygg mitt på golvet också! :D

*kl*

Rustie älskar sin bädd jag köpte i samband med en kampanj för att ta in en vild kattkoloni i Borås. Alla intänkter från bäddarna gick till katterna.

trja3.jpg

Han sover typ jämt i den ;)

Mina och Idas katter tycker absolut bäst om att ligga så nära en som möjligt, Idas Nicky vill oftast ligga under eller klistrad bredvid.
Paris älskar att sova på halsar.. och den nye lille vaknar jag alltid med runt ena foten..

Peppar har en saccopåse i kattstorlek, som hon sover i jämt, i sovrummet. Annars vilar hon lite varstans, där det gärna är varmt.

Chili ligger mest och sover på dvd;n i sovrummet annars hittar man henne enklast i rottingfotöljen i badrummet.

Mina sov alltid i sängen, men eftersom min ena fick för sig att det var lämpligt att kissa i sängen så har vi stängt sovrummet för dom.
Så nu sovs det i soffa, på fotpallen och i klösträdet.
Har även tänkt att skaffa en elementbädd nu när kylan kommit.

Min katt har, eftersom vi nyligen flyttat, fått skaffa nya sovplatser. Favoriten är uppe på en garderob, dit kommer han genom att först hoppa upp på räcket till trappan och sen vidare upp på garderoben. Annars gillar han att slappa i trappan eller mitt på golvet, gärna så att man får kliva över honom för att ta sig förbi...

Mysigt.jpg

En gammal favorit i lägenheten, i fåtöljen med fotpallen som huvudkudde....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka