Sv: Bädd ?

torvbädd

(man måste skriva tio tecken för att inlägget ska postas.. där av uttrycket "tio", "....10.." osv)

Min står på torv.
Men hon har fri tillgång till halm också, för att hon alltid ska ha något att sysselsätta sig med.

Halm, men det är bara lite grann, så dom kan kissa å bajsa så det inte kommer på benen...
Dom går ännu ute, å stallas bara in före/efter ridning och vid fodringar.

Men i höst, när dom kommer in permanent kommer det bli ordentliga bäddar.
Då strör vi en bädd av spån först, å täcker med halm sedan.
Och ja, vi kalkar innan.

Nu står han på lösdrift busen, men när han är inne är det fint spån som gäller. Eventuellt halm, men jag tycker det är så besvärligt att mocka i.

Halmbädd. Men har haft både spån och torv, vet inte vad jag tycker är bäst. Torv är lättast att mocka med men fastnar ÖVERALLT, spån kliar och fastnar på hästen och halm är jobbigt att mocka i. Men tycker bäst om halm tror jag.

Halm för en timme per dygn, annars lösdrift...
Har haft både spånbädd och halmbädd när han stod inne nattetid. Jätteskönt för oss båda.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 109
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama