Backless bra

Mammas

Trådstartare
Hej! Vart vänder man sig när man inte vet vart en ska fråga? Buke såklart!

Jag är på jakt efter en backless bra, men tycker att det är en djungel. Har hyfsat stora (C-D), lite hängiga bröst som jag vill ska sitta ok under en rygglös klänning. De behöver inte stå rätt ut, men vore skönt med lite mer lyft än de har naturligt.

Vad ska jag tänka på? Jag googlar och får upp ALLT. Vad är prisvärt? Vad ska jag undvika? Vad ska jag kolla efter?

Det finns något som heter free bra, tror även att det finns kopior. Det finns hos vanliga underklädersbutiker samt i vissa nätbutiker.

Jag har en free bra, iofs har jag små bröst så jag valde tygversionen som jag tror ska vara mer för mindre bröst. De har en i silikon också, som är mer anpassad för större bröst, tror jag. Det finns jättemånga recensioner om man googlar lite :)

Jag har också en free bra, men jag var inte nöjd. Jag kunde lika gärna satt tejp över bröstvårtorna bara. Såg nästan sämre ut med än utan..Blev bara svettigt och klibbigt.

Så ditt problem är främst häng? Har du provat sån tejp som man sätter under bröstet? Aldrig testat själv då jag inte har behov av det men har hört att det ska fungera bra! :)

@Centaur de är inte tokhängiga, men formen om de hänger helt fria är inte jättesnygg, så det blir inte så fint under en klänning som inte sitter tight och håller in dem liksom. I vanliga fall har jag ingen bh men ett tight linne, och det funkar. Är när jag inte har något formen inte är riktigt som jag vill. Kan se om jag kan fixa en bild.

Har inte testat tejp, kan försöka googla lite på det, kanske är vad jag behöver. :)

@Centaur de är inte tokhängiga, men formen om de hänger helt fria är inte jättesnygg, så det blir inte så fint under en klänning som inte sitter tight och håller in dem liksom. I vanliga fall har jag ingen bh men ett tight linne, och det funkar. Är när jag inte har något formen inte är riktigt som jag vill. Kan se om jag kan fixa en bild.

Har inte testat tejp, kan försöka googla lite på det, kanske är vad jag behöver. :)
Silvertejp! Börja tejpa under bröstet och tejpa sedan upp dem på nyckelbenen! :D

It's super effective!

Säger också silvertejp!! MEN. Jag har gjort misstaget (mer än en gång) att slita av tejpen på fyllan. Det gör ont :o. lägg lite toapapper över nipplarna och ta bort tejpen i duschen, då slipper man ärr ;):up:

Och jag kan meddela att har man det minsta känslig hud så bör man undvika silvertejp. Jag prövade en gång inför ett bröllop och herregud, det tog inte mer än ett par sekunder innan det började svida och bränna utav helvete från tejpens lim. Jag drog bort tejpen direkt och såg att huden redan hade blivit röd och irriterad - på mindre än en minut alltså! Det satt i några dagar för mig. Inte helt konstig dock, det är ju inte meningen att tejpen ska sitta på hud egentligen...

Silvertejp är ju väl beprövat även hos kändisarna. Blondinbella har ju t ex silvertejpat upp tuttarna för ett event.

Själv har jag inte provat, men om jag gör kommer jag definitivt att prova tejpen innan, så det inte blir utslag och obehagliga reaktioner.

Jag har provat Free bra och säger som @bollen__ Totalt bortkastat och väldigt obekvämt.
Silvertejp hade jag inte heller vågat använda, har känslig hud. Hudtejp kanske?

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Cattis_E
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 371
Senast: NilHe
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 045
Senast: Wingates
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat