Asa_S
Trådstartare
Vilken utrustning krävs för att utreda bäcken ordentligt? Min häst trampade fast i ett hål med ett bakben för drygt 2 veckor sedan och har sedan efter kontakt med "min" vet skrittats/joggats lätt från marken. Hon har belastat jämt, var första dagarna lite stel men det gick över. Nu i helgen har hon stått pga att vi var bortresta och när jag nu har rört på henne lite mer uppsuttet så vill jag nog att det ska kollas upp lite mer noggrant iallafall. Jag skulle gärna använda "min" vet men är inte säker på vilken utrustning han håller sig med numera efter att ha blivit av med sin lokal.
Det är ju mycket muskler i området och jag har för mig att det är svårt att se tillräckligt mycket vid röntgen? Eller var det vid ultraljud? Det är ju mycket möjligt att något dragits snett "bara" men jag kan inte gärna ringa till någon equiterapeut innan hon är kollad för andra skador.
Inom människovård kan man ju få remiss om man behöver det men hur fungerar det egentligen med hästar?
Det är ju mycket muskler i området och jag har för mig att det är svårt att se tillräckligt mycket vid röntgen? Eller var det vid ultraljud? Det är ju mycket möjligt att något dragits snett "bara" men jag kan inte gärna ringa till någon equiterapeut innan hon är kollad för andra skador.
Inom människovård kan man ju få remiss om man behöver det men hur fungerar det egentligen med hästar?