Bäckenbanden?

Gronk

Trådstartare
hur vet man att bäckenbanden har släppt ordentligt innan fölning?
är lite grön inom ämnet ;) så utförliga tips uppskattas! :)
mitt sto är på dygn 314, så ganska långt kvar men ja undrar ja om inte det är dags snart... :D

Sv: Bäckenbanden?

Tycker det är ganska olika, några släpper ett par månader innan fölning, som min lilla Kornelia har gjort nu under våren, medan andra väntar lite längre.

Om du känner med handen vid sidorna av svansroten, upp mot korset, så känner du att det är mjukt och slappt där. Man kan se det också, svansroten framträder tydligare och det sjunker in vid sidorna av korset.

okej, men ja tycker inte hon har släppt nåt alls :S jag jämförde med min valack å tycker dom är ganska lika...

okej, då är det individuellt :) skönt att höra! tänk om hon går flera veckor över tiden :O hoppas inte det!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Freazer
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
502
Senast: Glimra
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp