Y
yazmin
Min kära gamling har blivit riktigt vrickat i huvudet! Min trafiksäker, går överallt-häst har blivit istadig!! När man kommer till en öppet ställe ängar t.ex eller korsning. Då ska hon sticka hemåt och när hon inte får göra det då backar hon och helst i diket och snabbt vänder sig hemåt. Det händer bara på vägen inte i skogen, enbart på vägen och oftast på asfalten. Sist var det stopp efter 20m ca. 15x sedan backa och snurra. Då blev jag arg och skrek av fulla hals. Då blev hon paff och gick bara. I skogen ingenting, helt ok mera framåt bara.
Sedan medis hade ridit och då hade hon blivit riktigt otrevlig och den ridstunden hade slutat på tvärstopp. Så nu har jag dubbelt så mycket att göra nästa gång.
Vad ska jag ta till med gamlingen. Hon visar ingen smärta nånstans och sadel är kollat av en erfaren person. Det känns bara vara ren skap från hennes sida.
Ska tillägga att har försökt backa mot färdriktning... blev några meter..
Sedan medis hade ridit och då hade hon blivit riktigt otrevlig och den ridstunden hade slutat på tvärstopp. Så nu har jag dubbelt så mycket att göra nästa gång.
Vad ska jag ta till med gamlingen. Hon visar ingen smärta nånstans och sadel är kollat av en erfaren person. Det känns bara vara ren skap från hennes sida.
Ska tillägga att har försökt backa mot färdriktning... blev några meter..
Senast ändrad av en moderator: