Backar rakt på mej...

R

Rosie82

Jag har en liten ponny som brukar vända rumpan mot mej i hagen och sen backa mot mej fast jag kanske står 10-15 meter från henne. Första gången trodde jag att hon skulle sparka mej men hennes ansiktsuttryck visade inga sånna tecken alls och hon backade väldigt sakta. Ponnyn backade rakt på mej och började gnida sej mot mej. Sen tittade hon bedjande på mej så jag började klia henne på benen och kliade henne ända upp på ryggen. Nu har detta hänt flera gånger. Vad menar hon med detta? Har aldrig varit med om att en häst har gjort så.
Hon gillar även att försöka skrämma folk, även vuxna. Ska någon som hon inte känner igen mata henne eller bara hälsa på henne så försöker hon ofta bitas eller sparkas men om jag står bredvid henne gör hon ingenting. Hon har blivit slagen förr det vet jag så jag undrar såklart om hennes beteende kan ha något med det att göra.

Sv: Backar rakt på mej...

Så gör mina hästar då dom vill bli kliade, oftast under magen på sommaren. Brukar lyfta på benet också...

Sv: Backar rakt på mej...

mmm, min häst har också gjort så, backat mot mig för att bli kliad, men nu lite senare har hon börjat backa mot mej när vi leker, precis som om hon verkkigen vill sparka mig, dock har hon aldrig gjort det men man vet ju aldrig när smällen plötsligt kommer. Har ingen aning om va ja ska göra åt det.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 181
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?