R
Rosie82
Jag har en liten ponny som brukar vända rumpan mot mej i hagen och sen backa mot mej fast jag kanske står 10-15 meter från henne. Första gången trodde jag att hon skulle sparka mej men hennes ansiktsuttryck visade inga sånna tecken alls och hon backade väldigt sakta. Ponnyn backade rakt på mej och började gnida sej mot mej. Sen tittade hon bedjande på mej så jag började klia henne på benen och kliade henne ända upp på ryggen. Nu har detta hänt flera gånger. Vad menar hon med detta? Har aldrig varit med om att en häst har gjort så.
Hon gillar även att försöka skrämma folk, även vuxna. Ska någon som hon inte känner igen mata henne eller bara hälsa på henne så försöker hon ofta bitas eller sparkas men om jag står bredvid henne gör hon ingenting. Hon har blivit slagen förr det vet jag så jag undrar såklart om hennes beteende kan ha något med det att göra.
Hon gillar även att försöka skrämma folk, även vuxna. Ska någon som hon inte känner igen mata henne eller bara hälsa på henne så försöker hon ofta bitas eller sparkas men om jag står bredvid henne gör hon ingenting. Hon har blivit slagen förr det vet jag så jag undrar såklart om hennes beteende kan ha något med det att göra.