K
krista
Min häst har hela tiden varit en riktig dröm att rida. Men nu efter hon kom hem från betet så har det hänt något. När jag skall trava eller galoppera i skogen och jag rider efter någon så börjar hon backa och bocka. Släpper jag kontrollen så sticker hon och gör allt för att komma före den andra hästen. Rider jag därimot själv så är hon jätte snäll eller om jag rider före den andra personen så gör hon inget.
Vad kan detta bero på? En bekant tyckte jag borde se till så ryggen blev röntgad på henne. Men hon har ju inga problem med att gå i form eller nått sånt och hon gör såhär bara i skogen och om man rider efter någon och skall galoppera.
Känner någon igen detta beetendet? Kanske hon har överskotts energi nu när hon har kommit hem från betet? Red henne några dagar under betet och då gjorde hon samma sak. Då hade hon stått i 2 veckor. Nu har hon stått i 5 veckor vilket hon inte är van vid.
Eller bör jag kolla upp ryggen??
Vad kan detta bero på? En bekant tyckte jag borde se till så ryggen blev röntgad på henne. Men hon har ju inga problem med att gå i form eller nått sånt och hon gör såhär bara i skogen och om man rider efter någon och skall galoppera.
Känner någon igen detta beetendet? Kanske hon har överskotts energi nu när hon har kommit hem från betet? Red henne några dagar under betet och då gjorde hon samma sak. Då hade hon stått i 2 veckor. Nu har hon stått i 5 veckor vilket hon inte är van vid.
Eller bör jag kolla upp ryggen??