MissFideli

Trådstartare
Nu, efter veckor av datalös levnad så är jag tillbaka. Med blandade känslor, man har lärt sig att leva utan dator och efter Fias död tappade jag lusten till allt.
Abbie är röntgad för sin patellaluxation och veterinären tycker det ser ut som en mycket lindrig version. Så antagligen behöver hon inga operationer, utan kommer klara sig utan bekymmer livet ut. Skönt. Förhoppningsvis ska hon kastreras om 3 v ca, hon går på piller nu och det gillar jag inte. Men efter 5 löp på 5 veckor, så gav jag upp och satte henne på p-piller istället.
Det var jobbigt att vara med när hon "somnade" vid röntgen. Hon fick lugnande, så sov gjorde hon inte, men hon kunde ju inte röra sig speciellt mycket. Påminde om Fia, och det var såklart jobbigt, men kanske en bra del i sorgen.
Yoga var inte så jätteglad när vi kom hem, Abbie blev chippad och då tvättades hon ju med nån antiseptisk lösning som luktade mycket starkt och sen all veterinärlukt dessutom, så Yoga var lite fundersam. Bråkade lite, men skötte sig över förväntan.
Yoga har blivit fotograferad också, mycket vackra bilder som jag ska visa för er när jag bestämt vilka jag ska köpa. Hon är en mycket vacker katt på foto, hela hennes bredd och ansikte framträder på ett annat sätt än i verkligheten. Meningen var att Abbie skulle åka, men hennes öga blev dåligt precis innan, så Yoga fick åka istället, nått jag är mycket nöjd över såklart. Abbie får växa till sig efter kastreringen och bredda sig lite mer, så blir bilderna nog ännu bättre än dom skulle bli idag.

Lite information om mina 2 hårbollar !

Sv: Back !!!

Men hej, där var du ju :)

Skönt att höra att dina två små bollar mår bra. Min tant mår också bra, vi har kämpat på (med framgång måste jag säga!) med maten som du kan läsa i andra trådar. Tunnis är hon fortfarande men med en liten kulmage som börjar kännas, så mysigt när man är van vid att bara klappa löst skinn :o *stolt matte*

Vi har varit ute och gått en hel del i vårsolen också, inget gråtande innanför ytterdörren längre med andra ord :D

Men fy, är Fia död :( Fan va trist.
Men kul att se dej iaf :)

Ja, tyvärr. Fick avliva henne 1/3 och det var ett mycket hårt slag för mig. Hennes njurar lade av helt, så det fanns inget att göra.

Tur ändå att jag har dom andra 2, annars hade jag aldrig klarat mig.

Kul att ha dig tillbaka M!!!!! Undrade vart du hade tagit vägen. Här har det varit tråkigt oxå, fick ta bort mammas honkatt Molly pga juvertumörer för en månad sedan. Hon blev 12 år gammal. Undrar om det är en förbannad gräns i vår familj, hunden blev oxå 12 år, likaså hästen....... i så fall åker Casper, min tjockis om två år :cry:

Kul att höra om Abbie! Skönt om ni slipper op.

MissFideli skrev:
Låter inte kul. Men hästen var väl mer än 12 :confused:
Hoppas Casper lever länge. Hur gick det med Nala?
Sorry, slarvigt skrivet. Vi fick ha honom hos oss i 12 år, han blev 18.

Nala lever och terroriserar oss. Numera kallas hon Bin Nala :angel: Hon tuggar på precis ALLT!! Gör konfetti av kartonger, biter på sladdar, tuggar på min kudde :confused: och äter på ALLA blommor jag har. :( Biter på dataskärmen, musen, tidningar, reklamen, toarullarna, handtaget på stekpannan :confused: .... it goes on....

Hon är ibland lös i magen, ibland har hon lite förstoppning. Masserar magen flera gånger om dagen. Ibland kommer hon och piper, då har hon ofta en fis på tvären, magen är svälld och stenhård. Det släpper med massage, då fiser hon så gardinerna fladdrar och sen skiter hon som en schäfer.

Veterinären säger att hon har obotliga skador på tarmarna efter sina maskangrepp då hon var hemlös. Hon tar inte upp näringen som hon ska, så hon går inte upp i vikt. Än håller hon en godtagbar vikt i alla fall. Fick upp henne liiite för hon var alldeles för mager ett tag efter sista maskvändan.

Vet inte hur länge hon och vi orkar ha det så här, men det får gå så länge det går. Emellanåt är hon ju en sån helgo kisse och hjärtat blöder för henne. Allmäntillståndet är bra, hon är pigg och glad, leker och har sig. När den dagen kommer som jag ser att hon blir loj och orkeslös så får hon gå vidare.

Härligt att se dig öven här på katt-sidan !

Jag är fortfarande lika sugen på en britt. Och gubben min fortsätter att räkna katter. Eftersom en av stallketterna gett sig fan på att hon skall bo hos oss är han extra noga, så det lär dröja innan jag kan köpa mig en britt.

Trist. Men britter finns kvar. Som det ser ut nu så blir det ju ingen ny här heller dom närmsta 10 åren, typiskt nog då Yogas kusin (på mödernet) ska ha ungar när som helst.

Liknande trådar

Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 602
Senast: Millz
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är... 2 3
Svar
59
· Visningar
41 561
Övr. Katt Jag har nog aldrig ens hört talas om artros på katt. Såklart de kan få det som alla andra djur med skelett, men aldrig haft coh aldrig... 2
Svar
20
· Visningar
8 103
Senast: Jessica1987
·
Övr. Katt Vi har tre! Första katten övertalades vi till att ta emot. Vi bodde i lägenhet och en kollega hade blivit allergisk mot sin hårboll till...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka