Kibani
Trådstartare
Efter helgens tävlings flopp har jag än en gång insett vad jag och min hund behöver lägga ned krut på. Kontakt och fokus. Så till den grad att vi kan gå fot genom typ Nordstan utan att hon släpper kontakten nämnvärt. Nåja åtminstone så hon kan fokusera trots att rörelse runt omkring och speciellt ignorera alla goda dofter. Jag tror att ett av våra problem är att hon har sån järnkoll på vart jag är att hon helt enkelt inte förstått/bryr sig om att jag vill att hon ska behålla position vid min sida.
Så nu söker jag alla tips på hur man bygger/bibehåller/förbättrar kontakten vid fotgående och samtidigt behåller hundens glädje i att jobba. Det är främst rallylydnad och tävlingslydnad jag vill förbättra men även i vardagen.
Om länken funkar så bjuder jag på en suddig film med domarkommentaren "Snygg runda, synd bara på den roliga bollen "
Så nu söker jag alla tips på hur man bygger/bibehåller/förbättrar kontakten vid fotgående och samtidigt behåller hundens glädje i att jobba. Det är främst rallylydnad och tävlingslydnad jag vill förbättra men även i vardagen.
Om länken funkar så bjuder jag på en suddig film med domarkommentaren "Snygg runda, synd bara på den roliga bollen "