back on track

gerd

Trådstartare
är det ngn som har lust att dela med sig av sina erfarenheter av back on track??:bump:

Sv: back on track

Bara läst en himla massa undersökningar om att det ska vara så superbra, men eftersom jag har en ovanligt frisk pålle :bow: så har jag aldrig testat själv.

Inte testat på pållen än, men funderar starkt på att köpa ett inne täcke och benpaddar.

Alla som har det har bara goda saker att säga om dom, iaf vad jag hört. :)
För övrigt har jag själv BoT till min onda fot. Har blivit mkt bättre.

Jag hade ett B o T hasskydd till min Freyja när hon hade en senskada vid hasen. Fungerade mkt bra. Tyvärr läkte aldrig skadan...

//julia

Bara gott att säga, både pållarna och jag använder BoT.

har en dryg liten galla på pållens ena framben och vi testade då med BoT för att se om nått skulle hända. Notera, hästen har aldrig haft några problem med gallan! Ingen större effekt, abolut samma resultat på gallan som med vanliga natt bandage, provade då alltså padden och stallbandaget (benskyddet) och vanliga paddar med fleece lindor. stallbandaget funkade sämst på denna galla.

MEN jag tror att om skadan är hyfsat färsk så gör nog BoT under för den. Denna galla har funnits i åratal...
En i stallet har använt dem till sin häst när han åkte på en strekning och det gjorde susen för honom så....

Jag är alltid skeptiskt till medel och tillbehör för häst som gör underverk och alltid kostar skjortan! Men, jag använder B o T till både mig själv och hästarna:-) Började till mig själv då jag har kroniska inflammationer i båda armbågarna. Prövade allt och armbågsskydden var det enda som funkade som smärtlindring. Lindar mina hästar till natten ibland när benen känns svullna, tex som nu av allt gräsätande. Är helt torra o fina i benen dagen efter.

Jag är F-R-Ä-L-S-T!

Dessutom har jag en återförsäljare i mitt stall, så jag är stammis ;)

Tycker att BoT är mkt bra.
Lätt att använda och ger snabba resultat.

/ Lisa

Jag har bra erfarenheter av B.O.T paddar både i förebyggade syfte mot skador samt ett bra komplement när man som jag har kämpat med en kotledsinflammation som nu är helt borta på min fina pålle *jippie* helt övertygat om att B.O.T. gjorde sitt där! :D Älskar mina paddar

Jag använder det både till mig hästarna och vovven (han har fått en ryggvärmare i sin säng, MYS)

Tycker att det är super!! Ett plus är att jag är återförsäljare själv:D

Super:)

BoT tycker jag skall användas i förebyggande syfte vid tex en skada men kanske inte som en behandling utan åtgärd.
Det jag menar är att om man har en lite ojämn häst så hjälper det kanske inte att linda den med B o T några dagar och sen köra på som vanligt, det blir inte hästen bra utav för ngt är ju onekligen fel eller har hänt om hästen är ojämn.
Själv använder jag inte B o T då ingen av mina hästar någonsin haft problem men jag skulle tänka mig att köpa ett par paddar för att kunna linda efter hård träning/tävling.
:cool:

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
113
Senast: aglaonema
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 161
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
916
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 044
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka