back on track täcke

Empalie

Trådstartare
Ska till hästaffären om en stund, måste ha hjälp om jag ska köpa ett back on track täcke eller inte. Snälla hjälp mig fort för jag blir så velig. Tänkte det kunde vara skönt och bra för hästens rygg. Erfarenheter....tack

Sv: back on track täcke

Jag har två BoT-täcken till min häst o även ländtäcke, ryggstycke o benpaddar. Tycker deras produkter är fantastiskt bra! Så känner du att du har pengar över för ett täcke hade jag aldrig tvekat!
Jag har ett fleecetäcke o ett tunt sommartäcke med tunt foder, lägger de under hans vanliga täcken o han är alltid väldigt mjuk o fin. Han har KS så därför e jag extra nogrann med att han ska hålla sig varm.

jag har till båda mina hästar.

köp ett tunnt täcke, min ena häst blir jättevarm av dom, köpte först stalltäcket med det blev blött på utsidan varje natt. fleecetäcket funkar bra på honom.

Jag har sommartäcket som inte verkar värma alls på min häst. Sitter väldigt snävt i bogen också, trots "klen" häst. Välj modell med extra vid bog är min rekommendation om du köper ett täcke.

stalltäcket rime ar jättestort i bogen!! och även stort i stl... fleecetäcke är däremot trång i bogen och litet i stl..

så verkar variera beroende på modell...

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka