Back on track ryggvärmare

Inka-90

Trådstartare
Jag har köpt en ny häst som har gått med en sadel som inte passar så han är lite muskelfattig under banken och så har han en blödning i ryggmuskeln då jag ska massa honom varje kväll och så har han fått en bra sadel som passar! Nu till min fråga, jag har fått en Back on track ryggvärmare och den tänkte jag att ja ska använda på honom nu, jag vill att han ska ha den i transporten hem från träningar o i stallet på natten. Men jag vet inte vad jag ska ta för täcke o fästa den i, vad skulle ni ha tagit? Han har nu ett Rambo newmarket stalltäcke, och jag vet inte om ja vill sy i det faktiskt.. Eller ska man ta ett tjockare ylletäcke? Hur tänker ni?

Sv: Back on track ryggvärmare

Har inget själv men min vän sydde fast det (eller om hon sydde fast kardborreband) i ett Kombitäcke från Hansbo. Hon verkar nöjd med den lösningen.

Det är ju smart att antingen ha ett tunt täcke som man med lätthet kan ha under andra täcken, eller att ha kardborreband så att man lätt kan flytta det.

jag har tänkt köpa en ryggvärmare till min häst som också gick med sadel i bakvikt tills förra vintern(hade ut massör och bytade sadel några gånger). hon har fortfarande svårt att sätta muskler där sadeln låg i bakvikt men vill ha värme sen efter träningar och i transport före och efter tävling.
har bara tänkt sy fast kardborre på värmaren och sen sätta en täckes gjord runt + fleece eller bomulls täcke över.

Kardborre finns ju redan på den, men man sia ju sy fast den andra delen av kardborren i ett täcke. Jag har en täckesgjord o ett vanligt stalltäcke över nu o den glider bak, ligger inte kvar med bara täckesgjord.

Gör inte som jag! Jag sydde fast min ryggvärmare med kardborre i ett fleece täcke. Han hade det över natten och det åkte alltid bakåt och satt i spänn över bogen.. Det är nog bra om man har ett litet stabilare täcke och syr fast det i :)

Nä det kan jag tänka mig att den är för tung för ett fleecetäcke.
Vem vad tycker ni jag ska välja för täcke att fästa den i?

Jag har sytt fast min i ett 100 grams HW amigo stalltäcke. Tycker att det fungerar bra då det är tillräckligt tunt för att det ska vara lätt att sy i och går att ha under andra täcken samtidigt som det är stabilt nog att inte gå sönder så lätt.

Jag sydde fast kardborrbandet i ett innetäcke som är lite stabilare är fleese. Funkar bra!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: aglaonema
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 299
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej hörni! Skulle behöva storlekshjälp. Hade tänkt köpa en BoT grimma till min ponny, men vet inte vilken strl jag ska ta. Ponnyn i...
Svar
6
· Visningar
768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka