Back on Track knäskydd

M

Marshal

Någon mer än jag som köpt BoT knäskydd, och isåfall hur upplever ni passformen på dem?
Blev grymt besviken när det par jag köpte glider ner efter endast 1 timme! Spelar ingen roll hur jag spänner det (hårt, jättehårt, löst) etc. Strl är annars bra.

Nån annan med liknande erfarenhet? Eller sitter era perfekt? :confused:

Sv: Back on Track knäskydd

Min hästs knäskydd åker också ner efter en stund trots att jag lindar benet med BoT padd också och drar åt så mycket jag vågar.

Men det är nog svårt att få till ett knäskydd som sitter kvar på en såpass rörlig del. :confused:

sätt på pa och linda lite ovanpå undre delen av knäskyen så sitter dom

Lindar oxå med BoT padd under men de glider ner ändå :mad: ,
Har nu kommit fram till att det ända som funkar för mig verkar vara att dra två varv med VetFlex längst upp. Men det känns ändå som att passformen inte är tillräckligt bra, hade innan knäskydd i neopren (Medical nånting) och de satt jättebra även i hagen...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni...
2
Svar
25
· Visningar
5 473
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 937
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!