Back on Track, invänjning?

F

FJ_

Jag har ingen erfarenhet av Back on Track, men jag tänkte köpa mig ett par paddar till benen att ha efter hoppträningarna och vid eventuella svullnader/gallor.

Jag har hört att man måste vänja in, och alltså inte börja med att ha paddarna på hela natten. Stämmer det att första gången hästen använder det så ska man bara ha paddarna sitta på några timmar i taget?

Är det något annat man ska tänka på när man använder BoT? Om man använder BoT för mycket, har hästens blodcirkulation svårare att komma igång utan BoT då?
 
Sv: Back on Track, invänjning?

Enligt rekommendationer på Back On Tracks hemsida ska man använda BoT i max fyra timmar de 2-3 första dagarna. När hästen är van rekommenderar de i förebyggande syfta att hästen har BoT på sig en dag innan träning och två dagar efter. Finns under fliken Användningsråd. De tar även upp hur mycket de bör användas och effekter.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
990
Senast: Scata
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: LilaTiger
·
Hästvård Står ju att man ska vänja in back on Track snabbandage, 3-4 timmar och så öka en timme osv. frågan är ju vad som händer om man inte gör...
Svar
11
· Visningar
1 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp