Sv: Back on track hela dagen
Inte haft några problem att ha BoT dygnet om, varken ryggstycke eller lindor.
MEN, jag har av princip aldrig några lindor dygnet runt, utan på morgonen SKA de lindas om. Helt enkelt för det brukar finnas massa strö etc mellan padden och hästbenet efter en natt i boxen, och jag vill inte de ska behöva gå runt med det/få skav.
Min mamma sköter hästarna när jag jobbar dygn, och jag kräver inte hon ska linda på/av. Så jag har löst det genom att köpa sådana där 'snabbstallbandage', Hööks har, Jacson har och finns kanske fler. Men en mjuk, fluffig padd (som en bit av ett duntäcke) som med kardborreband sitter fast i ett neoprenehölje, som i sin tur stängs med kardborreband. Går snabbt och enkelt ta av/på även för de som är ovana att linda.
BoT finns nu även med kardborreknäppen, dvs som snabbandage. Någon måste väl kolla till hästarna omd e är på lösdrift/ta ut dem om de står på stall på morgonen, och någon typ av snabblösning borde göras att de kan tas av/sättas om på morgonen?
BLÖTA bandage gagnar dessutom ingen häst, så slänga ut med stallbandage i lerig hage, eller när det ösregnar är ingen hit alls, så jag avråder starkt från att vara i sitsen där hästen går ut med nattbandagen utan att någon lindar om dem, och även kan plocka av helt vid behov (pga väder etc). Står hästen på boxvila räcker det ju med att linda om, och då kan man kanske acceptera spån emellan, samtidigt står hästen på boxvila är garanterat någon där på morgonen, och då anser jag det vara bättre att den personen ser till att lufta benen och borsta av ev spån/halm.