Back on track frågor, lite hjälp snabbt

Nikki o Fabian

Trådstartare
Någon här som har testat både paddarna till benen och dom paddarna till benen med kardborre?

Jag ska köpa BoT till Fabbe men vet inte vad som är bäst. Dom med kardborre går ju längre ner och ger kanske effekt på större yta?

Sen är det det här med storlekarna, vart på benet ska jag mäta för att det ska bli rätt? Omkretsen eller höjden?

Sv: Back on track frågor, lite hjälp snabbt

jag har testat både och. tycker att det ungefär är samma, man lindar ju lite längre ner över kotan samt lite längre upp än när man har rider. dom med kardborre är ju enklare att ta av, så det går ju fortare på morgonen.

mät höjden, du kan ju dra åt rätt mkt med kardborre.

Men jag kom o tänka på en sak, är det inte bättre på ett sätt med bara padda och lindor utanpå med tanke på att man inte måste tvätta själva padden lika ofta då?
För tvätt sliter väl på dom?

Jag har både och och jag använder de med kardborre när det är ngn annan än jag som har morgonfodringen då de går snabbare att få av. Dock tycker jagf att det sitter bättre med padd och lindor, kanske drar jag inte åt tillräckligt med karborren...

Jag har också både och. och jag tycker att linda med padd sitter bättre och ger en bättre effekt. Jag använder bara de med karborre om någon annan ska linda hästen.

Och min erfarenhet är att det går lika snabbt att ta av lindorna som de med karborre

Lycka till:)

Har båda delar och märker absolut ingen skillnad på min häst om jag anväder det ena eller det andra, precis lika bra effekt! Dock så är de med kardborre sååå mkt lättare o hålla på med så de används i princip alltid bara :D En sak som oxå är kanon att det är ingen risk att min pålle plockar av dem på natten, en linda e mkt lättare o pilla loss har jag märkt... :angel:

Men jag kom o tänka på en sak, är det inte bättre på ett sätt med bara padda och lindor utanpå med tanke på att man inte måste tvätta själva padden lika ofta då?
För tvätt sliter väl på dom?

Nej tvätten sliter inte nått på dem för de får inte tvättas i mer än 30.

Måste bara få långa knappen lite hur är det med er som inte har eget stall är det några problem att få paddarna avtagna på morgonen betalar ni extra för det?

Jag har paddarna med kardborre,tycker dom funkar kanon.Hur skitiga dom blir beror ju lite på häst och underlaget i boxen :P
Någon här som har testat både paddarna till benen och dom paddarna till benen med kardborre?

Jag ska köpa BoT till Fabbe men vet inte vad som är bäst. Dom med kardborre går ju längre ner och ger kanske effekt på större yta?

Sen är det det här med storlekarna, vart på benet ska jag mäta för att det ska bli rätt? Omkretsen eller höjden?

Är flera som har BOT i mitt stall, så har bestämt tat man ska ta av sånt med kadborre vid utsläppen, men inte stå och linda av lindor. Det går ju fort och ta av med kadborre :)

Tack för svaret. Då kanske man kan be om det då, man vill ju inte vara till för mkt besvär men vill ju gärna använda dom och fleccetäcket för det är ju så bra produkter, svårt bara när man inte har eget stall.

Har de med kardborre, änglahästen fick ha dem under sin skadetid (tyvärr gjorde de inte underverk). Lätta på så sätt att de går fort för morgonfodraren att ta av, de är lätta att tvätta och sitter bra.

joo, är ju det. Tkr själv inte att det är något problem att ta av med kadborre, eller ett täcke såklart. Men var lite disskusioner om det skulle ingå eller inte eftersom vi har mer skogshästar till tävlingsponnyer i vårt stall så ser ju deras "utrustning" i hage och i box olika ut. Då tkr de emd skogsmullehästarna att det blev jobbigt/orättvist efetrsom ders hästar går utan täcke oftast medans tävlingsponnyerna är klippta emd innetäcke och BOT typ ;). Sen vill ju vissa att det ska gå så fort som möjligt att släppaut hästarna :crazy:, helst skulle du bara behöva öppna boxdörren och hästen går till sin hage själv och vickar ut höpåsen och stänger grinden :grin:

Måste bara få långa knappen lite hur är det med er som inte har eget stall är det några problem att få paddarna avtagna på morgonen betalar ni extra för det?

brukar bara fråga lite snällt om hon som har fodringarna kan ta av dom:angel: brukar inte vara några problem eftersom det går så fort!

Köpte paddarna igår, tog dom som var lite mindre för jag bestämde mej för att kunna ha dom under ridning då kineserna tydligen rekomenderade att annväda dom under 5 timmar på den aktiva tiden av dygnet för att få bästa resultat.

Men guuuuuud så svårt det var att linda med dom, super stora ju. Men men, han fick ha dom på skritt-turen iaf.
Ska nog skaffa elastiska lindor istället, hade fleece igår.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 232
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Iamia
·
Hästvård Hejsan! Jag har en fantastisk femårig hopphäst som jag importerade från holland för ungefär 2 veckor sedan, klinikbesiktad av två...
Svar
11
· Visningar
5 211
Senast: DGjumping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka