Back on track fråga

Scilla

Trådstartare
Om en häst behandlas för en ledinflamation med kortison ska man använda dessa skydd då? eller ska man vänta? finns det någon bra sida där man kan läsa hur dessa skydd ska användas?

/Scilla som tappat bort bruksanvisningen

Sv: Back on track fråga

Jag är nästan 100% säker på att man kan det, jag skulle ha haft såna på min när han hade ledinflammationer, men tyvärr hade jag inte råd med dem då.

Jag är nästan 100% säker på att man kan det, jag skulle ha haft såna på min när han hade ledinflammationer, men tyvärr hade jag inte råd med dem då.

Jag tror inte det är ledinflamationen i sig TS är fundersam över, utan att hästen är behandlad med kortison. :idea:
Men jag kanske fattade fel.. :)

Prata med din vetrinär eller maila en ÅF för BoT om du är osäker,
men jag tror det ska vara lugnt.

(Jag fick iaf använda ett BoT ryggbälte jag fick av min sjukgymnast i våras trots att jag fick kortison..)

Ja, jag förstod det. Min häst vart också behandlad med kortison.. Och jag mejlade företag som sålde back on track, och det lät på dem som om det skulle vara en bra idé.

Jo det det var sambandet med kortison och BOT skydd som jag undrade över.

Om värmen och den ökade blodcirkulationen på något sätt stör kortisonbehandlingen.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka