Babyshower-trams

R

Raderad medlem 6459

Är visserligen bjuden på mitt livs första BS (:p) i sommar, så får väl se då hur det är.
BS :rofl: :D
Precis som t ex brudöverlämning verkar det ha kommit hit med amerikanska filmer och serier.
Jag, jag bara väntar på att gender reveal partyn ska bli en grej här också. Då får vi se såna här finfina tårtor:

images

Gender reveal party: Amerikansk tradition (obs vet ej hur gammal) där man lämnar info från barnmorskan ang barnets kön direkt till en konditor som bakar en tårta som är antingen rosa eller blå inuti. Sen har man ett party där man har en massa vänner och så skär man tårtan och TADA får veta om man får en pojke eller flicka.

:meh:

Jag, jag bara väntar på att gender reveal partyn ska bli en grej här också. Då får vi se såna här finfina tårtor:

images

Gender reveal party: Amerikansk tradition (obs vet ej hur gammal) där man lämnar info från barnmorskan ang barnets kön direkt till en konditor som bakar en tårta som är antingen rosa eller blå inuti. Sen har man ett party där man har en massa vänner och så skär man tårtan och TADA får veta om man får en pojke eller flicka.

:eek: OMG! (För att använda ett importerat uttryck.) Det hoppas jag aldrig kommer hit!

images

Men gud, så PRAKTISKT! Så att ingen behöver tveka ens innan ungstackarn är född :up:

Brudöverlämning praktiserades över stora delar av världen långt innan TV uppfanns.

Dock inte i Sverige. Här har brud och brudgum gått in tillsammans i flera hundra år. http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article12321865.ab

Brudöverlämning praktiserades över stora delar av världen långt innan TV uppfanns.
Sant. Men det har aldrig varit en tradition i Sverige, utan den har importerats utifrån. En trolig källa är TV, eftersom vi svenskar tittar på oerhört många amerikanska filmer. Vilken är din teori? Varför tror du att den svenska traditionen med en självständig brud har börjat överges för mer patriarkala traditioner?

Alltså det här öppnar ju för så många möjligheter.

We have had sex party.

Haven't gotten my period party.

Pregnancy test was positive party.

Nausea party.

First trimester finished party.

Halfway through party.

Size of an elephant party.

Pelvic girdle pain party.

Osv. Tills man bjuder in alla till själva förlossningen.

Så många tårtor! :love:

We have had sex party.

Haven't gotten my period party.

Nausea party.

Halfway through party.

Fast alltså, det där var ingen dålig idé. Skulle jag bli gravid igen skulle jag lätt anamma det. Särskilt om size of an elephant-tårtan är stor och man kan slippa sällskap på förlossningen.

/Tårtälskaren

Fast alltså, det där var ingen dålig idé. Skulle jag bli gravid igen skulle jag lätt anamma det. Särskilt om size of an elephant-tårtan är stor och man kan slippa sällskap på förlossningen.

/Tårtälskaren
Men hur ställer du dig till nausea-tårtan?

Ska man vara lite oseriös tänker jag att man kan fokusera på mamman mer.
Gissa mammans vikt :laugh:
Gissa hemorojden :o

@SaraMara drömmer nog mardrömmar om att jag fixar en åt henne nu :angel::D
Hahahahahaha

Skillnaden är dock att en babyshower på det temat med dig som arrangör hade blivit hysteriskt, ironiskt kul eftersom jag känner dig. Eller ja, iaf om den hållits efter förlossning så att jag kunnat lämpa över nykterheten på farsan och dricka ohemula mängder rosa "it's a girl"-drinkar till bajstårtan. :D :D :D

Men rent generellt: huuuuu.

Jag tog mig friheten att leta lite.

We have had sex party.

ff811adba36529840e7b7c574a10bee0.jpg

Pregnancy%20test%20cake

vomit-cake.jpg

Halfway through party.

10710906-22105339-thumbnail.jpg

10710906-26757166-thumbnail.jpg

När man avslöjar könet föreslår jag att man går all in på könsstereotyperna:
17eddb07024c408fc0d80e016cb8c3b6.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka