B_les vagn - hur är den?

sassiball

Trådstartare
Eller rockard snarare. Jag letar efter en enklare variant att köra min shettis med. Jag undrar också lite om storleken, hittills har allt jag köpt i shettisstorlek varit för litet (hon är nog ganska stor) så jag funderar på att köpa en vagn för b-ponny istället. Någon som har erfarenhet av dessa vagnar?

Sv: B_les vagn - hur är den?

Jag har två varianter. En i shettisstorlek av den enklare varianten och en b-ponnystorlek i den nyare kraftigare modellen. Jag har shettisar som båda är 1.01 och den mindre går jättebra till dem, men kör även den större med dem. Jag galopperar friskt i precisionskörningen med vagnarna och det finns gott om plats att sträcka ut även med den mindre. Den nyare varianten har bättre hjul (större och grövre). Svängeln sitter lite tokigt (högt) men det fästet kan du fixa om själv. De är ju jättelätta att hantera ( har min på taket på Volvon!). Köpte den större varianten till min åsna (som är 1.10 ) och till russet (som är 1.21) så har du en maxad shettis eller större kanske du ska ta den större modellen. jaboruder.se har en variant också av denna vagn.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: yamyam
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 787
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 179
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka