B-vitaminval?

Lilljessicah

Trådstartare
Jag tror att det är fler än jag vars hundar har börjat släppa rejält på vinterskruden.

Har förut gett en skvätt vetegroddsolja i maten, men är lite nyfiken på ni som ger enbart B-vitamin, vad ni ger för sort, och vilken ni tycker är bäst, och varför?

Har haft en 3e hund här lite mer över en månad, och hennes päls lägger sig tacksam som små bollar utmed listerna, men mina egna däremot.. oj oj.

Heltäckningsmatta överallt!

Sv: B-vitaminval?

Jag har gett min rottweiler tik B vitaminer. Hon har fått Vitamin B complex ( beaphar) För hund o katt
Jag har köpt på nätet. Det gör resultat på pälsen
blank fin

Jag ger Emins b-vitamin för häst.
Innehåller flera typer av b-vitamin och är väldigt billig :)

Min vet. tipsade om öljästtabletter som finns i vanliga mataffären. Sa att de var bland det bästa o billigaste alternativen. 1/4 tablett för hund <10 kg sen är det bara att räkna själv.

Hört många som använder dem o de är nöjda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 173
Senast: Rie
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 184
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 870
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 663
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros