B vitamin??

Amazon

Trådstartare
Var iväg idag och köpte B-vitamin, en 2,5 liters dunk.

Innan jag öpnade dunken läste jag på måttangivelsen och innehållsförteckningen. Döm om min förvåning när jag ser att det står vitamin E där....
På ettiketten på framsidan står det B-vitamin. Naturligtvis blev jag lite fundersam och öppnade dunken. Inne hållet var gult och smakade beskt.
Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl B-vitamin rött/rosa och smakar väldigt sött, medans E-vitamin är gult och smakar beskt?!

Har ni koll på detta?

Hursom, ringde jag numret som stod i botten på ettiketten, berättade att dunken var felmärkt och lämnade mitt tel.nr då det var en tel.svarare. Det ska bli intressant och se om de ringer upp mig eller vad som händer!
Ska ringa butiksägaren på måndag.

Tur att man är uppmärksam...

Sv: B vitamin??

Nej.

Shy feeder är rosa och smakar sött.

B-vitaminer finns i fler former, min favorit är en vit dunk med just gult innehåll.

Hur vitaminlösningen smakar och ser ut beror på vad tillverkaren har för blandning att blanda vitaminet med. Shy Feeder har en rosaröd sirapsliknande blandning medans Hippo har en mörkt gul och rinnande vätska. Hur de smakar vet jag inte för jag har aldrig smakat ;).

shy feeders B-vitamin är röd/rosa
emins b-vitamin är gul
hippos b-vitamin är gul
kraffts b-vitamin är röd/rosa

så det är helt beroende på märke.

Men om det står att det bara innehåller E-vitamin så det ju nått galet om ettiketten säger att det är B-vitamin men det kan ha vilken färg som helst

Emins b-vitaminer är en mörkgul trögflytande vätska. Ser mest ut som äggula, tycker jag. Hur den smakar har jag ingen aning om :D!

Högg en knapp...

Det var Hi**os vitaminer.

Så då kanske det är B-vitamin i ändå.

Men hursomhelst var ju ettiketten inte riktigt som den skulle.. ;)

#Väntar med spänning på samtal från Svenskafoder....#

Avvakta du tills du får svar från Svenskafoder, men jag har faktiskt för mig att E-vitaminen säljs i en annan typ av dunk när det gäller Hippo. Jag har Hippos B-vitamin och det är en vit dunk med gul skruvkork och mörkgul, lättflytande vätska. Hippos E-vitamin är lite brunare tycker jag, men det är naturligtvis omöjligt för dig att avgöra om du inte har båda och kan jämföra.

Hoppas att du får svar snart!

BTW - Man får skriva Hippo, Krafft och andra märken på forumet. Du behöver inte använda stjärnor i namnet (såvida du inte börjar göra reklam för produkten förstås men du hade ju bara en fråga här.).

Ok, tack för förklaringen :idea:

Har pratat med dem på Svenskafoder nu, och det är B-vitamin i dunken!

Men puckade jag glömde ju fråga om doseringen är samma som E-vitaminen.

Vet du hur mycket man kan ge en fritidshäst som går i lätt arbete 5 dagar i veckan?

Jag köpte Hippos E-vitamin och såg att det satt B-vitaminens dosering på ena etiketten.
Lustigt, samma som din fast tvärtom!
Alla dunkarna i affären hade samma fel. Det var ett år sedan. Undra vad de har för virrpanna som märker deras vitaminer :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka