B-vitamin... Hur?

Glimfeather

Trådstartare
Ska börja ge min häst lusernhack idag i stället för pelletsen jag har gett innan. Men jag vill ju fortsätta ge b-vitamin. Hur ska jag göra då? Kan man blanda i vattnet? Men då kanske hon inte får det i sig för hon dricker inte alltid upp. Vill inte blanda det i hacket heller för det ska ligga i hennes hökrubba och jag vill inte att den ska bli gojsig. När man går över från pellets till hack, kan man byta tvärt eller bör man vänja över hästen? Det är ju exakt samma innehåll.

Sv: B-vitamin... Hur?

När jag inte gav betfor till min häst gjorde jag så att jag hälde b-vit (shy feeder) i krubban och hästen slickade gladeligen i sig varenda droppe! ;) Om jag någon gång släppte in henne i boxen utan att ha hällt i b-vit blev hon sur! :D

Jag, personligen, skulle göra en mjuk och försiktig övergång. Better safe than sorry!

//Alice

Sv: B-vitamin... Hur?

Haha, ska prova det på min häst :p Men jag har ju ingen plastkrubba... förutom transportkrubban så, och då måste jag ju diska iaf, hahaha.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 574
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 500
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 689
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar