B-vitamin frostkänslig?

fem

Trådstartare
Har en stor dunk med Shyfeeder B-vitamin som har stått i ladan. Eftersom det är ganska många minusgrader så har den säkert frusit. Det står faktiskt på förpackningen att den skall förvaras frostfritt. Det finns ju vattenlösliga vitaminer, hör B-vitamin till dem? Vad händer när lösningen fryser? Måste man slänga den?
 
Sv: B-vitamin frostkänslig?

Jag hade inte använt den om den har varit frusen, vet inte om det är farligt men det borde ju finnas en orsak till varför det står förvaras frostfritt på förpackningen.
Förvarar mina preparat i sadelkammaren när det är så kallt.
 
Sv: B-vitamin frostkänslig?

Just det, står det frostfritt på förpackn så e ju det som gäller.....
Har du provat att måla med färg som frusit????:D Det går inte bra....
Hade mulivitamin som frös i höstas, glömde att vintern va på g...:angel:
Efter att ha kollat koncistensen va de bara att hiva....., påminnde om målarfärgen.... :rofl: :rofl:
 
Sv: B-vitamin frostkänslig?

fem skrev:
Har en stor dunk med Shyfeeder B-vitamin som har stått i ladan. Eftersom det är ganska många minusgrader så har den säkert frusit. Det står faktiskt på förpackningen att den skall förvaras frostfritt. Det finns ju vattenlösliga vitaminer, hör B-vitamin till dem? Vad händer när lösningen fryser? Måste man slänga den?
Jag hade så men jag ställde in min i sadelkammaren så att den inte frös så det har funkat jätte bra jag frågade oxå dom på hööks å dom sa att det inte var farligt:bump:
 
Sv: B-vitamin frostkänslig?

Har mejlat tillverkaren i Dublin men han har inte svarat (svagt:-(. Importören lovade däremot att det var ofarligt att fodra med Shyfeeder som har varit fryst.
Det enda som händer tydligen är att man inte garanterar vitamininnehållet utan att man höjer dosen. Så man kanske får ge 50% mera för att få samma effekt. Bra.
 
Sv: B-vitamin frostkänslig?

Jag tror att det "bara" är vitamininnehållet som påverkas, att de inte kan garantera en mängd vitaminer som står på dunken efter att det frusit.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 186
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 736
Senast: cassiopeja
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 518
Senast: moonstruck
·
L
Träning Har ett halvblod på 16 år, rider ofta ut i skogen och det händer ju att man stöter på "läskiga" saker. Min häst är rätt tittig men det...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp