T
Thornbird
Jag har blivit sugen på att börja med trav igen efter ett uppehåll, och kontaktade STC via mail för flera veckor sedan, och frågade hur man går tillväga för att ta licens. I mitt fall så är det så att jag har gått travgymnasiet på Wången, och alltså har genomfört godkänd utbildning för både körlicens och B-tränarlicens.
Jag skrev godkänt prov för amatörlicensen, men det var tre år sedan. Så frågan var då om jag behöver genomgå licensutbildningen igen, eller om jag kanske bara behöver göra om provet? För de grundläggande kunskaperna har jag ju, men behöver uppdateras angående regelverk osv.
Och om jag nu skulle ta amatörlicensen, måste man då gå en enskild utbildning för montélicens?
Jag fick aldrig något svar från STC, så tänkte prova med Buke-oraklet!
Jag skrev godkänt prov för amatörlicensen, men det var tre år sedan. Så frågan var då om jag behöver genomgå licensutbildningen igen, eller om jag kanske bara behöver göra om provet? För de grundläggande kunskaperna har jag ju, men behöver uppdateras angående regelverk osv.
Och om jag nu skulle ta amatörlicensen, måste man då gå en enskild utbildning för montélicens?
Jag fick aldrig något svar från STC, så tänkte prova med Buke-oraklet!