8
89madde89
Hej. Jag har ett varmblodigt sto som varit travare,men slutade som det. Och har varit ridhäst i många år. Hon är 10 år och ca 160 cm i mankhöjd.
Och nu är det så att hon har börjat magra ur. Och jag vet inte om det beror på höet,avmaskningen(senaste i sommras),eller något annat. Hennes foderstat från början var:
Morgon:
6 dl Krafft Grund
4 dl Havre
Hö
Kväll:
7 dl Krafft Grund
2½ tsk salt
Hö
Och efter senare tid la jag till dessa:
Biotin - för hennes hovar var väldigt sprukna
Korn - för hon började magra ut lite
Och nu har jag börjat ge henne detta varje dag för att hon har magrat ut så pass mycket:
Morgon:
6 dl Krafft Groov 125
4 dl Havre
4 dl Korn
1 dl Krafft Oil
Hö
Kväll:
7 dl Kraaft Groov 125
4 dl Korn
1 dl Krafft Oil
2½ tsk Salt
2 ½ tsk Biotin
Och som ni ser har foderstaten utökats väldigt mycket. Och jag vet inte om det är bra. Men jag gör som andra gett mig råd till att göra. För hon har blivit så mager på senaste tiden. Och då tänkte jag om det kanske berode på höet,det är därför jag lagt till: Korn,Groov 125 och Oil.
Och jag ska nu ge henne avmaskning igen,och se om det blir bättre om ca 1-2 månad.
Men vad tycker ni om foderstaten,ska jag ha den som den är eller ska jag skära ner på något?
Tack på förhand.
Och nu är det så att hon har börjat magra ur. Och jag vet inte om det beror på höet,avmaskningen(senaste i sommras),eller något annat. Hennes foderstat från början var:
Morgon:
6 dl Krafft Grund
4 dl Havre
Hö
Kväll:
7 dl Krafft Grund
2½ tsk salt
Hö
Och efter senare tid la jag till dessa:
Biotin - för hennes hovar var väldigt sprukna
Korn - för hon började magra ut lite
Och nu har jag börjat ge henne detta varje dag för att hon har magrat ut så pass mycket:
Morgon:
6 dl Krafft Groov 125
4 dl Havre
4 dl Korn
1 dl Krafft Oil
Hö
Kväll:
7 dl Kraaft Groov 125
4 dl Korn
1 dl Krafft Oil
2½ tsk Salt
2 ½ tsk Biotin
Och som ni ser har foderstaten utökats väldigt mycket. Och jag vet inte om det är bra. Men jag gör som andra gett mig råd till att göra. För hon har blivit så mager på senaste tiden. Och då tänkte jag om det kanske berode på höet,det är därför jag lagt till: Korn,Groov 125 och Oil.
Och jag ska nu ge henne avmaskning igen,och se om det blir bättre om ca 1-2 månad.
Men vad tycker ni om foderstaten,ska jag ha den som den är eller ska jag skära ner på något?
Tack på förhand.