B-ponny i trav

R

Real_Life

Finns det någon ras förutom russ som kan hävda sig?
Nu är det väl kanske inte SÅ många här som håller på med ponnytrav, men... :p
Och sen undrar jag...
Är det omöjligt att kunna komma ut och tävla om man inte har en egen ponny eller? Eller är det bara här det är så?

Sv: B-ponny i trav

Det beror ju på själv så har jag en korsningsponny. Russ/shettis/new forest.
Han har gått jäklet bra har ett rekord på 2,07,4 och 2,03,7 auto.

allt beror på individen. Men eftersom russet är avlat under så lång tid på att gå bra inom travet så är det förståss lättare att dessa går bra. Men man får ju inte glömma att det finns så många klasser inom travet så ens b-ponny som travar bra kan säkert vara med i någon av dem.

Många uppfödare och äldre kuskar söker nya kuskar som kan ta över deras hästar när de bli för gamla. Eller så har de flera i samma grundlag, det är bara att sätta in en annons om att man gärna vill köra.

Ok...
Fast jag tror att det inte finns nån b-ponny häromkring som behöver nån som kör, men kan ju försöka =p

Hej
I Gävle finns Gävle PonnyTravKlubb ,om du är medlem där så har du eventuellt möjlighet att låna klubbens hästar . Inbjudan skickas till alla medlemmar när vi har klubbtävlingar. :bump:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama