B-jäst - ett bra fodermedel!??

Z

zazzabella

Jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter av just B-jäst. Tycker ni att det är ett bra fodermedel, fördelar och nackdelar, samt vad det finns för olika sorter, vart man kan köpa det, priser, näringsvärden mm.

Jag vore jätte tacksam för svar! :)

mvh bella :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: B-jäst - ett bra fodermedel!??

*putt putt*

Någon som har något att säga!?? :smirk:

mvh bella

Sv: B-jäst - ett bra fodermedel!??

Vad jag vet är det bra för magen! man kan ge det vid stressiga perioder (tävlingsperioder o liknande), vid installning/foderbyte OCH som B-vitamin tillskott vid t ex pälsfällningsperioder.
Jag ger 1-2dl/dag året runt (förutom mitt på sommaren) för att hålla magen i trim och för ökar lite (1-2dl till) vid pälsfällningperioderna.

Gå in och läs om det på t ex www.svenskafoder.se! Tror att aftonbladet.se hade en sida om foder (där b-jäst var med) också... under Ridsport.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 890
Senast: inverterad
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 077
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar