B-jäst - ett bra fodermedel!??

Z

zazzabella

Jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter av just B-jäst. Tycker ni att det är ett bra fodermedel, fördelar och nackdelar, samt vad det finns för olika sorter, vart man kan köpa det, priser, näringsvärden mm.

Jag vore jätte tacksam för svar! :)

mvh bella :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: B-jäst - ett bra fodermedel!??

*putt putt*

Någon som har något att säga!?? :smirk:

mvh bella
 
Sv: B-jäst - ett bra fodermedel!??

Vad jag vet är det bra för magen! man kan ge det vid stressiga perioder (tävlingsperioder o liknande), vid installning/foderbyte OCH som B-vitamin tillskott vid t ex pälsfällningsperioder.
Jag ger 1-2dl/dag året runt (förutom mitt på sommaren) för att hålla magen i trim och för ökar lite (1-2dl till) vid pälsfällningperioderna.

Gå in och läs om det på t ex www.svenskafoder.se! Tror att aftonbladet.se hade en sida om foder (där b-jäst var med) också... under Ridsport.
 
Sv: B-jäst - ett bra fodermedel!??

Okej, tack. :) Jag såg häromdagen när jag va på Granngården att de hade någon foderjäst, tror det va från protect!? Läste även på en sida om det: http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/foder/foderjast.html Någon som vet om det är "samma sak" som b-jästen från hippofoder?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
1 023
Senast: Gulis
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: valy
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 308
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 382
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp