the_connemara

Trådstartare
Alla västar: Använder ni alltid axelskydden när ni har väst eller enbart i terrängen (om ni har väst utöver terrängen)?

Ni som har Racesafe: Vad har ni för storlek på väst resp axelskydd?

Jag har vuxen S i västen och min butik beställde hem strl S (fanns i S, M och L). Men jag har ingen aning om hur de ska sitta eller hur de ska kännas då jag aldrig använt sådana innan.

Dock kände jag sist att det inte längre är en fråga OM jag kommer åka av utan NÄR och då vill jag hålla mig vid liv så bra som möjligt :p

Sv: Axelskydd

Där sitter en liten ögla på axeldelen av västen, i halsrundlingen :p, där fäster du axelskydden så att dom ligger ovanpå själva västen... (fattar du??):D Axelskyddet med medicalcardfickan ska vara på vänster sida. Sätt på dig västen och spänn fast axelskydden så att de sitter bekvämt. Enkelt! Eller hur? :D

Nämen, jag trodde det var för att kunna hänga upp västen :D

Det låter ju himla enkelt, men spelar inte storleken någon roll alls? Är det bara "runt överarmen" liksom? Isf passar nog S mig bra, klen som jag är :p

Japp det är bara runt över armen...:laugh:

Dottern använder inte axelskydden i hoppningen, bara i terrängen.

Nu har jag fått hem dem och premiärridit både hemma och galopptränat lite på banan, helt underbara ju :D Jag tror inte jag kommer ta av dem något mer ens, känns så ombonat och trevligt med dem på :angel: Och S var perfa till mina klena armar, haha.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 158
Senast: JennyLz
·
Utrustning Provade både S och M i butik (Komperdell Ballistic Flex Fit Slim) och tyckte S satt tight så de blev jobbigt. Beställde hem en M i rätt...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Zacci
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 469
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar