Avvänja??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Soffelocket
  • Startdatum Startdatum
S

Soffelocket

Jag har en 10 månaders hingstföl som är helt självständig har absolut inga problem med att bli ensam och skiljas från sin mamma. Men han suttar fortfarande och stoet har svårt att hålla hullet uppe. Så hur ska man göra avvänja eller inte??:confused:

Sv: Avvänja??

Har lite samma problem med mitt digivande sto. Hon har tappat i hull nu fast hon får maximalt med foder, står i egen box på nätterna. Vet var ute i förra veckan och gav rådet att avvänja. Mitt föl är 7½ månad.

Sv: Avvänja??

Avvänj!

Stoet behöver få hull, fölet klarar sig utan mjölk nu, och dessutom blir han könsmogen och kan producera oönskade föl. Finns inga fördelar med att låta dem gå ihop fortfarande.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
539
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka